11 نشانه از اینکه وظایف کاریتان را به درستی انجام می دهید

11 نشانه از اینکه وظایف کاریتان را به درستی انجام می دهید

برآورد درست کارایی همیشه کار آسانی نیست، علاوه بر این تمام رییسان نیز آماده ارائه بازخورد منفی یا مثبت نیستند.
با این حال فارغ از اینکه از چه پستی در سازمان برخودار هستید، نشانه هایی مبنی بر اینکه در انجام وظایفتان موفق بوده اید، وجود دارند. در ادامه 11 علامت کلیدی حاکی از عملکرد فوق العاده یا قرار گرفتن در مسیری که به این عملکرد منتهی می شود، ارائه شده است.



به جای مشکلات با راه حل در جلسات حاضر می شوید





مدیران به کارکنانی که مشکلی را در دامن آنها گذاشته و فرار می کنند علاقه ای ندارند، در عوض آنها ترجیح می دهند راه حل های مشکلات را بشنوند.
برای مثال جیم لابال، مدیر مالی ارشدWeebly به کارکنان توصیه می کند جملاتی از این دست را به مدیرانشان بگویند: ما از شانس بزرگی برای رفع مشکلات برخودار هستیم، در حال حاضر نیز چند ایده داریم که اگر اجازه دهید آنها را بیان می کنم.
یکی از مدیران ارشد مرکز چاپ «Simon and Schuster» که بعدا مالک آن شد عقیده دارد که اگر برای حل یک مشکل تلاش نکرده اید نباید آن را در جلسه مطرح کنید. ظاهرا این تفکر باعث کاهش 75 درصدی زمان جلسات این مرکز شده است.
برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و ناخشنود ساختن مدیران بهتر است به جای گله کردن به فکر حل مشکل باشید.



با اولویت بندی وظایف آشنایی دارید





امروزه اکثر افراد با تقاضاها و مسئولیت های متعددی مواجه هستند اما تنها کارکنانی در اجرای آنها موفق خواهند بود که اولویت بندی را سرلوحه خود قرار دهند.
امی جن سو از بنیانگذاران موسسه Paravis Partners برای توضیح بهترین روش سازماندهی کارها از یک نمودار 4 بخشی استفاده می کند. این روش زمانی کاربرد دارد که مدیر شما زمان اولویت بندی کارها را ندارد یا نمی خواهد این کار را برای شما انجام دهد.
در این نمودار محور x نقش شما را نشان می دهد: با انجام اینکار چه میزان بر پیشبرد اهداف سازمان تاثیر می گذارید؟ محور y نیز انگیزه شما را مشخص می کند؟ چه قدر به این وظیفه خاص اهمیت می دهید؟
مسئولیت هایتان را با توجه به جایگاه وظایف در این نمودار اولویت بندی کنید.



زمانی را به یادگیری اختصاص می دهید





Beth Comstock معاون سابق جنرال الکتریک 10 درصد از زمان کارش را به آنچه خودش اکتشاف می نامد اختصاص می دهد.
او در مصاحبه ای با دنیل راث سردبیر لینکداین گفته است: من 10 درصد از زمان کارم را در هر هفته به مطالعه کتاب و سایت هایی مانند Singularity و TED، گفتگو با مردم، شرکت در رویدادهای صنعتی و پرسیدن سوالاتی اختصاص می دهم که عبارتند از: چه گرایشات جدیدی را می بینید؟ چه دغدغه هایی دارید؟ چه چیزی شما را هیجان زده می کند؟
بدین ترتیب خلاقیت خود را حفظ کرده و از تغییرات ناگهانی و جدید در صنعت عقب نمی مانید.



تمام روز را صرف پاسخ به تماس ها نمی کنید





ارسال و دریافت ایمیل ممکن است به شما این تصور را بدهد که کارهای زیادی را انجام داده اید اما کارکنان موفق می دانند که بهتر است زمانشان را در جایی دیگر صرف کنند. چارلز داهیگ از روزنامه نگاران نیویورک تایمز که حین نوشتن کتابی به نام "باهوش تر سریعتر بهتر" تحقیقات گسترده ای را زمینه بازدهی صورت داده، می گوید که بازدهی روزانه اش را با تعداد ایمیل هایی که ارسال کرده می سنجد وهرچه تعداد آنها کمتر باشد بازدهیش بیشتر بوده است.
او در مصاحبه ای با روانشانسی به نام ران فریدمن که برای سایت Peak Work Performance Summit صورت گرفته می گوید شما می توانید تمام روز، خود را سرگرم کنید اما در پایان هیچ بازدهی نداشته باشید. ما می توانیم یک روز کاری را صرف پاسخ دادن به تک تک ایمیل ها کرده و فکر کنیم که کار زیادی را انجام داده ایم در صورتی که به نتیجه خاصی دست پیدا نخواهیم کرد.
یکی از متخصصان مدیریت زمان به نام لورا واندرکام در کتابش که «می دانم چگونه موفق شد» نام دارد نوشته است: ایمیل ها و پیام های کاری هرگز تمامی نخواهند داشت. بهتر است بدانید که پیام هایی که به آنها جواب نداده اید یا بی اهمیت هستند و پس از مدتی فراموش می شوند، یا اهمیت دارند و طرف مقابل دوباره با شما تماس خواهد گرفت.



می توانید بدون اینکه بی احترام کنید به رییستان نه بگویید





قطعا دوست ندارید زمانی که رییستان وظیفه ای را به شما محول می کند آشکارا به او نه بگویید. در واقع آنچنان که یکی از سخنرانان بین المللی کسب و کار و نویسنده کتاب «مزیت شوخ طبعی» می گوید کلید اصلی این است که بدانید چگونه بله بگویید.
لاین تیلور از متخصصان محیط کسب و کار و نویسنده کتاب «حاکم ستمگر اداره تان را رام کنید: چگونگی مدیریت رفتار کودکانه رییس و پیشرفت در کار» می گوید فرض کنید سرگرم پروژه های دیگری هستید در چنین شرایطی می توانید اینگونه به رییستان پاسخ دهید:
از انجام دادن این پروژه خوشحال می شوم اما باید آن را به فردا موکول کنید چرا که من امروز باید روی طرح دیگری کار کنم، مشکلی ندارد که آن را به فردا موکول کنم؟ به عبارت دیگر شما با این پاسخ نشان داده اید که می خواهید بهترین کار را انجام دهید، قطعا رییس شما نیز از این مساله خشنود خواهد شد.



اهداف متعالی را برای خود در نظر می گیرید





مؤسسه‌ مشاوره توسعه مدیریت Zenger/ Folkman اطلاعات مربوط به 50 هزار ارزیابی همه جانبه را که طی 4 سال روی 4 هزار نفر صورت گرفته جمع آوری و تجزیه و تحیل کرده است.
در این تحقیق رفتارهای رهبری که یک کارمند خوب (با نمره ارزشیابی بین 4 تا 70 درصد) را از بهترین کارمند (کسانی که نمره ارزشیابی بالای90 درصد کسب کرده اند) متمایز می کند به صورت ویژه بررسی شده است.
نتایج به دست آمده حاکی از این است که تعیین اهداف متعالی بیشترین نقش را در موفقیت این افراد ایفا کرده است، برای مثال هدف اولیه فرد دستیابی به نمره 90 است اما وی برای رسیدن به 100 تلاش می کند تا به 90 دست یابد.
جک زنگر و جوزف فولکمن مدیر عامل و رییس موسسه Zenger/Folkman در یکی از مقالات نشریه کسب و کار هاروارد نوشته اند: مهم ترین مولفه ای که دیگران را نیز به داشتن اهداف فوق العاده تشویق می کند، تعیین اهداف متعالی است.



به قول هایتان وفا می کنید





سه کهنه سرباز و مشاور آمریکایی در کتابی به نام «اسپارک» به این نکته پرداخته اند که چگونه کارکنان در هر سطحی می توانند ویژگی های رهبری را از خود بروز دهند. یکی از این ویژگی ها فاصله حرف-عمل است که هرچه باریکتر باشد بهتر است.
برخورداری از یک فاصله حرف-عمل باریک به جلب اعتماد دیگران و ارائه الگویی مناسب برای تیم کاری منجر می شود.
این نویسندگان عقیده دارند حتی اگر دیگران به قول هایشان عمل نکرده و به ضرب الاجل ها توجه نمی کنند شما اینکار را بکنید.



به موفقیت رییستان کمک می کنید





تیلور توصیه می کند که برای اطمینان از اینکه به موفقیت رییستان اهمیت می دهید، مسئولیت هیتان را به صورت دوره ای بررسی کنید.
او می گوید هر روز 15 دقیقه را صرف تفکر درباره وظایفتان کنید. آیا یک کارمند موقت و تازه کار هم می تواند کارهای شما را انجام داده و ریستان را راضی کند؟ اگر جواب این سوال مثبت است بهتر است نقش گسترده تری را برای خود در نظر بگیرید. اما اگر جواب منفی است پس در موقعیت مناسبی قرار دارید.



کاراییتان را زیر نظر دارید





اریکا گلرمن، مشاور بازاریابی می گوید که یک عادت روزانه، به مشتریان او در دریافت پاداش و ارتقای شغلی کمک کرده است و این عادت چیزی نیست جز اینکه اخر هر هفته 10 تا 15 دقیقه را صرف بررسی هفته گذشته کنید.
در این 15 دقیقه باید شرایط موجود، کارهایی که برای بهبود شرایط باید انجام داد، کارهایی که کرده اید، نتایج آنها، واکنش ها به تلاش های شما و سطح رضایتتان را لیست کنید.
بدین ترتیب هنگام درخواست از مدیران برای ارتقای شغلی یا دریافت پاداش، شواهد مستندی را از تلاش هایتان در دست دارید.
یک مطالعه دیگر نشان داده بررسی 15 دقیقه ای تلاش های صورت گرفته در پایان روز کاری به افزایش کارایی منجر می شود.



بدون حسادت به دیگران کمک می کنید





آدام گرنت، از روانشناسان موسسه وارتون و نوسینده کتاب پر فروش «ببخش و بگیر» مفهوم «بخشندگان» را در کتاب خود معرفی کرده که عبارت است از افرادی که در محیط کار به موفقیت دیگران کمک می کنند.
اگر این افراد بدانند چگونه باید به دیگران کمک کنند از شانس بالایی برای موفقیت برخودار خواهند بود. برای مثال با تعیین زمان خاص برای کمک به دیگران از ایجاد اختلال در هنگام اجرای وظایف خود جلوگیری خواهید کرد، علاوه بر این می توانید این کمک ها را به گونه ای ارائه کنید که با اهداف شما و سازمان شما در یک راستا قرار بگیرند.
او در این کتاب مثالی از کت کول، رییس و مدیر عملیات Cinnabon را نقل می کند که کار خود را به عنوان پیشخدمت در رستوران هوترز شروع کرده اما با رفتار مناسب و کمک به دیگران پیشرفت کرده است. هرگاه یکی از پست ها خالی می شد کول داوطلب انجام وظیفه بوده است. سرانجام او آنقدر در مشاغل مختلف تجربه کسب کرد که از وی برای کمک به تاسیس شعبه های خارجی این رستوران دعوت به عمل آمد.



دیگران برای برقراری ارتباط با شما تلاش می کنند





گرنت معتقد است که صرف برقراری ارتباط به پیشرف شغلی کمک نمی کند با این حال به آشنایی با دیگر فعالان در حوزه کاری شما منجر خواهد شد. بهترین راه برای اینکار این است که به تلاش خود ادامه داده و اجازه دهید چنین ارتباطاتی به صورت طبیعی ایجاد شوند.
او در یکی از مقالات خود در روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که این مفهوم را از طریق تجربه ای نه چندان خوشایند به دست آورده است:
یکبار ایمیلی را برای کارآفرینی که او را تحسین می کردم فرستادم با این حال هیچ پاسخی به من داده نشد. چند ماه بعد او با من تماس گرفت اما به یاد نداشت که من قبلا از طریق ایمیل سعی کرده ام با وی ارتباط برقرار کنم. در واقع دلیل تماس او با من حضور در یکی از سخنرانی هایم بود، چرا که به وی ثابت شده بود من توانایی ارائه ارزش را دارم.
به عبارت دیگر اگر دیگران در حال تلاش برای یادگیری تخصص های شما هستند، پس در مسیر موفقیت قرار دارید.


می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
11 signs you're doing everything right at work — even if it doesn't feel like it
تاریخ درج: 1396/10/11
دانلود مقاله