17 محصول و سرویس کاربردی گوگل که تا امروز نمی شناختید!

17 محصول و سرویس کاربردی گوگل که تا امروز نمی شناختید!

گوگل و محصولات فوق العاده اش برای همه ما آشناست. گوگل امکاناتی را در اختیار همه ما قرار می دهد که شاید با همه آنها آشنا نباشیم و تا به حال از وجود آنها بی خبر مانده باشیم. علاوه بر محصولات مشهور گوگل مانند Gmail، Youtube، Drive، Photos، خدمات دیگری هم ارائه می دهد که در ادامه با هم می خوانیم:



1- Google Keep یک اپلیکیشن یادداشت برداری و یادآوری رویدادها است که هم در کامپیوتر و هم در گوشی های هوشمند کار می کند.






2- می توانید در گوگل، تایمر تنظیم کنید. در نوار جستجوی Google عبارت “Five Minute Timer” را بنویسید – یا هر میزان زمانی که مورد نیازتان بود – سپس Enter را بزنید. تایمر شروع به کار می کند و در انتهای زمان تعیین شده صدا پخش می کند.





3- Google.com/sky به شما اجازه می دهد تا گشتی در فضا بزنید. از طریق عکس هایی که ناسا منتشر می کند می توانید تصاویری با کیفیت بسیار بالا مشاهده نمایید. این عکس ها توسط Sloan Digital Sky Survey و تلسکوپ Hubble برداشته شده اند.






4- Google Books nGram Viewer ابزار جالبی است که به شما این امکان را می دهد تا لغات را در میان 5.2 میلیون کتابی که در بین سال های 1500 تا 2008 منتشر شده اند، جستجو نمایید. می توانید روند لغات را و اینکه چه قدر در هر سال مورد استفاده قرار گرفته اند را بررسی کنید.







5- اعداد بزرگ شما را می ترساند؟ گوگل می تواند در این زمینه هم کمک تان کند، عدد مورد نظر را در نوار جستجوی گوگل بنویسید و بلافاصله عبارت"=english" را پس از آن بنویسید. گوگل تلفظ آن رشته عددی را برای تان می نویسد.






6- یک قابلیت دستی در Google Translate وجود دارد؛ اینکه می توانید کاراکترهایی که نوشتن آن با صفحه کلید برایتان مقدور نیست را رسم کنید و سپس ترجمه نمایید.






7- همچنین، Google Input Tools شما را قادر می سازد تا بدون نیاز به نصب صفحه کلید زبان های دیگر، متن دلخواه خود را به هر زبانی که دوست دارید و امکانش را در اختیار ندارید – بالای 80 زبان مختلف – بنویسید و به مکان مورد نیاز منتقل کنید.






8- فونت های شگفت انگیز رایگان را می توانید در این سرویس گوگل مشاهده و تست کنید و در صورت علاقه آن را دانلود نمایید.






9- Google Scholar تحقیق و جستجو در میان مقالات علمی موجود در ژورنال های معتبر را بسیار ساده کرده است.






10- فرهنگ مورد استفاده تان را با استفاده از Google Art Project جستجو نمایید. می توانید عکس های بسیار با کیفیت از آثار هنری موزه های سراسر دنیا را از طریق این سرویس مشاهده نمایید.






11- Think with Google یک برگه تقلب دیجیتالی است که به بازاریابان این امکان را می دهد که بفهمند داده ها بیشتر در کجا مورد استفاده قرار می گیرند و از آن در صنایع شان استفاده کنند.






12- دوست دارید بدانید که مردم به چه چیزی بیشتر اهمیت می دهند و چه چیزی را بیشتر جستجو می کنند؟ Google Trends عباراتی که بیشتر جستجو شده اند را در اختیارتان می گذارد. و هر روز نیز به روز می شود.





همچنین از طریق Google Trends می توانید ببینید که استفاده از چه لغتی در طول زمان رشد داشته است و استفاده از چه لغتی دیگر کاربرد ندارد.






13- Google Express یک سرویس تحویل فوری است که غذا، وسایل الکترونیکی، کتاب و .. را به دست مشتریان می رساند. این سرویس حدود 90 درصد ایالات متحده را پوشش می دهد.






14- Google Sound Search می تواند در شناساندن آهنگی که به آن گوش می دهید، یاری تان کند. همچنین لینک خرید آن آهنگ از طریق Google Play Store را نیز در اختیارتان قرار می دهد.






15- گوگل یک مجموعه ای از صداهای حیوانات را در اختیار دارد که اگر عبارت "animal sounds " را در نوار جستجوی آن بنویسید، در اختیارتان قرار می دهد. همچنین می توانید نام حیوان مورد نظر را فقط بنویسید. از این قابلیت می توانید در سرگرم کردن کودکان استفاده کنید. مطمئن باشید لذت خواهند برد.


16- Gboard اپلیکیشنی برای iphone است که قابلیت جستجو در گوگل را در صفحه کلید، ممکن می سازد. بدون نیاز به اینکه بین اپلیکیشن ها جا به جا شوید.







17- اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که به کدام مشکل موجود در سطح جهان کمک های خیرخواهانه کنید، یا پیدا کردن خیریه معتبر برایتان مشکل است، اپلیکیشن One Today شرکت گوگل کار را برایتان آسان کرده است. این اپلیکیشن خیریه های مختلف را نشان تان می دهد و کمی درباره آنها توضیح می دهد و راه کمک به آن ها را نیز برای تان تشریح می کند.



تاریخ درج: 1395/10/06
دانلود مقاله