4 دلیل برای یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری

4 دلیل برای یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، پس احتمالاً در یکی از رشته های حوزه کامپیوتر از جمله مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات و ... تحصیل کرده اید و قصد دارید، در گام بعدی یکی از حوزه های تخصصی و مورد علاقه خود مانند: طراحی وب، برنامه نویسی، توسعه نرم افزار، گرافیک، تجزیه و تحلیل سیستم، مدیریت پایگاه داده، شبکه و... را انتخاب کنید. اما یک نقطه ی اشتراک بین تمام این حوزه ها وجود دارد که شما در آینده به آن نیاز پیدا خواهید کرد و آن هم آشنایی و یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری است. به همین دلیل، در این مقاله از سماتک به شما خواهیم گفت که چرا برای شروع مسیر خود به شناخت در حوزه شبکه نیاز دارید، حتی به عنوان یک برنامه نویس!


افزایش تقاضا برای پیاده سازی برنامه ها در بستر شبکه

امروزه، در دنیای وب و شبکه، تقاضای توسعه دهندگان نرم افزار برای ساختن نرم افزارهای آگاه از شبکه روز به روز در حال افزایش است و بیشتر اوقات، برنامه ها در یک شبکه پیاده سازی می شوند. به همین دلیل، شما به یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری و اطلاعاتی در مورد نحوه کار پروتکل هایی مانند HTTP، TCP / IP نیاز دارید و با درک بهتری از انتقال در لایه های OSI ، می توانید امنیت و عملکرد را در برنامه های خود بهتر اجرا کنید.


افزایش نیاز بازار کار در حوزه شبکه

دانش شبکه یک زمینه نو ظهور و دائما در حال تحول است و به همین دلیل افراد دارای ICT و مهارت های شبکه با فرصت های شغلی بسیاری مواجهه می شوند. مطالعات نشان می دهد که تعداد مشاغل مربوط به سیستم های شبکه و تحلیلگران ارتباطات داده در سال های آینده 53 درصد رشد خواهد کرد. از آنجا که سازمان ها و موسسات در حال سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی، رایانش ابری، و داده های بزرگ هستند، به نیروی کار با تجربه در زمینه ی فناوری های شبکه نیاز دارند. همچنین افرادی که انتخاب می کنند، به یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری بپردازند و تحصیلات یا مهارت های حرفه ای خود در حوزه آموزش شبکه ادامه دهند، شانس خود را برای رسیدن به موفقیت در بازارکار افزایش خواهند داد


فعالیت در صنایع مختلف با یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری


با شبکه می توانید در صنایع مختلف کار کنید

یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری به شما این فرصت را می دهد که تقریباً در هر زمینه ای که تصور می کنید از جمله: خدمات مالی، آموزش، حمل و نقل، تولید، نفت و گاز، معدن و مواد معدنی، فناوری، مراقبت های بهداشتی، خرده فروشی و ... فعالیت کنید. اگر به رشته خاصی علاقه دارید، فناوری احتمالاً بخشی از آن است و به خاطر داشته باشید که، اصول شبکه درها را برای کمک به پیشرفت شغلی شما باز می کند.


نرم افزار و یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری

بسیاری از افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند، بیشتر علاقه مند هستند که در زمینه ی نرم افزار کار کنند و این تصور وجود درد که شبکه بیشتر مربوط به شاخه ی سخت افزار می شود. اما شبکه بیش از آنچه فکر می کنید، نرم افزاری است. برای مثال دستورات سوئیچ و روتر در شبکه کاملا مربوط به حوزه نرم افزار می شود. به همین دلیل یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری می تواند برای کسانی که در حوزه ی نرم افزار فعالیت می کنند، مفید و کاربردی باشد.


اولین گام برای یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند و آن ها ستون فقرات سیستم اطلاعات مدرن هستند، بنابراین اگر درحال برنامه ریزی برای کسب تجربه و یادگیری دانش شبکه های کامپیوتری هستید و یا در هر رشته ی دیگری از شاخه ی فناوری اطلاعات از جمله برنامه نویسی، طراحی وب و... فعالیت می کنید، بهتر است با دانش شبکه های کامپیوتری آشنا شوید.

برای شروع و آشنایی با شبکه می توانید در دوره ی Network+ سماتک شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. (تلفن: 02188738394)


تاریخ درج: 1400/02/13
دانلود مقاله