برنامه نویس ها چقدر درآمد دارند

برنامه نویس ها چقدر درآمد دارند

اگر در فکر برنامه نویس شدن هستید و برای برنامه نویس شدن ساخته شده اید؟ باید بدانید که در کنار ملاحظات بسیار دیگر، میزان درآمد این قشر از جامعه نیز از اهمیت زیادی در تصمیم گیری برخوردار است. در صورتی که به دنبال اطلاع از میانگین درآمد برنامه نویس ها در مشاغل مختلف هستید، این مطلب را از دست ندهید چرا که در ادامه به مسائلی از قبیل مشاغل متداول کدنویسی، شرایط کاری آنها و میانگین درآمد هر یک از این مشاغل پرداخته ایم. توجه داشته باشید که در استخراج دستمزدهای زیر از سایت های Glassdoor، PayScale وSalary.com استفاده شده و در نتیجه تضمینی برای درستی آنها وجود ندارد.



1. توسعه دهنده وب

شرح وظایف: مسئول ایجاد و نگهداری اپلیکیشن های وب
توسعه وب زمینه کاری متنوعی است و وظایف شما بسته به زبان برنامه نویسی که انتخاب کرده اید، شامل مواردی از قبیل توسعه دهنده بک‌اند، فرانت‌اند و غیره خواهد بود. بر اساس داده های سایت Glassdoor حقوق میانگین توسعه دهندگان وب ۹۳ هزار دلار برای هر سال است اما سایت های PayScale و Salary.com این میزان را به ترتیب ۵۸ هزار و ۶۰ هزار دلار سالیانه ذکر کرده اند که به مراتب کمتر از رقم Glassdoor است. علت این اختلاف همانطور که گفتیم تنوع بالای مشاغل در زمینه توسعه وب است.
اغلب توسعه دهندگان وب در اواخر دوران کاری خود در پست توسعه دهنده ارشد مشغول به کار می شوند که از مزایای خاصی برخوردار است.



2. طراح وب

شرح وظایف: طراحی و ایجاد سایت بر اساس اصول بهینه سازی تجربه کاربری
در حالی که توسعه دهندگان وب بر تولید اپ برای وب سایت تمرکزدارند، طراحان وب کسانی هستند که در درجه اول خود سایت را ایجاد می کنند. دغدغه اصلی این افراد ظاهر سایت و حسی است که به کاربر منتقل می کند.
با درنظر گرفتن دستمزدهای ارائه شده در سه سایت مذکور، طراحان سایت با توجه به مهارتشان باید انتظار حقوق سالیانه بین ۴۹ هزار تا ۷۵ هزار دلار را داشته باشند. با توجه مقیاس سازمان ممکن است برخی طراحان وب در حوزه های دیگری از جمله کپی رایت، بهینه سازی سئو و غیره نیز مشغول به کار شوند.



3. برنامه نویس کامپیوتر

شرح وظایف: ایجاد و عیب یابی نرم افزار کامپیوتر از طریق کدنویسی
برنامه نویس یک واژه عمومی برای بسیاری از مشاغل برنامه نویسی استاندارد است. معمولا یک برنامه نویس تازه کار کامپیوتر تنها به یک زبان (جاوا، پایتون، سی‌شارپ) مسلط است اما با گذشت زمان و افزایش تجربیات در زبان های دیگر نیز مهارت پیدا می کند.
این افراد معمولا روی چندین پروژه کار کرده و نتیجه فعالیت های خود را به یک مدیر پروژه گزارش می کنند. این فعالیت ها ممکن است شامل توسعه اپلیکیشنی جدید، بروز رسانی یک برنامه قدیمی برای سازگار ساختن آن با استانداردهای جدید و غیره باشد.
حقوق این افراد با توجه به زبانی که بر آن تسلط دارند، سازمان و کشور محل اقامت بسیار متفاوت است. میانگین درآمد در سطح متوسط بین ۶۵ تا ۷۵هزار دلار است اما برنامه نویسان تازه کار تقریبا ۱۰ هزار دلار کمتر از این مقادیر دریافت می کنند.



4. برنامه نویس PLC

شرح وظایف: توسعه و آزمایش برنامه برای تجهیزات ماشینی
PLC (کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی) شامل کامپیوتری است که یک فرایند ماشینی را کنترل می کند. این ابزارها معمولا در خطوط مونتاژ ومحیط های مشابه مورد استفاده قرار می گیرند که در آنها ثبات سیستم و شناسایی آسان خطاها اهمیت زیادی دارد. بنابراین مسئولیت اصلی برنامه نویسان PLC، بهینه سازی اجرای این سیستم ها است.
میانگین حقوق یک برنامه نویس PLC بین ۶۴ هزار تا ۷۴ هزار دلار در هر سال است. توجه داشته باشید که بسیاری از شغل های این حوزه به واسطه طبیعت حساس ماشین های برنامه نویسی شده، نیازمند تجربه بالا است؛ از اینرو با افزایش تجربه میزان دستمزدها نیز به صورت قابل توجهی بهبود پیدا می کند.



5. توسعه دهنده بازی

شرح وظایف: ایجاد بازی های ویدیویی از طریق کد نویسی منطق بازی، طراحی هنری و وظایف مشابه
برنامه نویسی بازی های ویدئویی برای تمام عمر شبیه رویا به نظر می رسد و خوشبختانه یک شغل واقعی است که در سال های اخیر در ایران هم روبه رشد بوده است. میزان دریافتی در این شغل بستگی زیادی به محل کار شما دارد و طبیعتا استودیوهای مستقل کوچک توانایی پرداخت دستمزدی در حد شرکتی مثل سونی را ندارند.
از اینرو برآورد میانگین دقیق حقوق در این شغل دشوار است. بر اساس داده های PayScale طراح بازی ویدئویی حدود ۶۱ هزار دلار در سال درآمد دارد در حالی که این میزان برای توسعه دهنده بازی ویدیویی ۴۵ هزار دلار است. در عین حال Glassdoor این میزان را برای برنامه نویس بازی ۸۹ هزار دلار ذکر کرده است.



6. توسعه دهنده موبایل

شرح وظایف: طراحی، تست و پشتیبانی اپلیکیشن های موبایل
امروزه میزان دسترسی عامه مردم به اینترنت از طریق موبایل از هر زمان بیشتر شده و به همین خاطر توسعه موبایل اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این دسته از توسعه دهنده ها در زمینه ایجاد اپ های ویژه موبایل اندروید و iOS برای شرکت ها فعالیت دارند.
توسعه دهندگان موبایل دستمزد خوبی دارند که میانگین آن بین ۷۲ هزار تا ۱۰۳ هزار دلار برآورد شده است.
شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کدام زبان برای توسعه اپ های اندروید انتخاب مناسب تری است؟ پاسخ این سوال به سابقه برنامه نویسی شما و زبانی که بیشتر بر آن تسلط دارید برمی گردد. خوشبختانه با استفاده از زبان های متنوعی می توانید به توسعه اپ های اندروید بپردازید.



7. توسعه دهنده دیتابیس

شرح وظایف: توسعه و بهبود سیستم های دیتابیس برای اطمینان از سادگی و کاربردی بودن آنها
دیتابیس برای اغلب شرکت ها از اهمیتی ویژه برخوردار است و این مساله با ظهور داده های کلان (Big data) بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. به همین خاطر کسب و کارها جایگاه ویژه ای را برای اطمینان از وضوح، دسترس پذیری و کارایی دیتابیس ها در نظر گرفته اند و مسئولیت این کار بر عهده توسعه دهندگان دیتابیس قرار دارد.
داده های کلان قدرت قابل توجهی را در اختیار صنایع قرار داده و روی زندگی همه ما تاثیر دارند. در صورتی که به دنبال اشتغال در این زمینه هستید بهتر است بدانید که دستمزد سالیانه این افراد بر اساس مهارت ها و محل کار بین ۷۳ هزار تا ۹۹هزار دلار است.



کدام مسیر برنامه نویسی را دنبال می کنید؟

در این مطلب نگاهی به میانگین دستمزد در ۷ شغل مختلف برنامه نویسی داشتیم و همانطور که دیدید فارغ از نوع شغل، دستمزدی شایسته ای در انتظار شما خواهد بود. در اواسط سال ۲۰۱۵ میانگین درآمد یک خانوار آمریکایی ۵۶۵۱۶ دلار در سال بود. میانگین درآمد هر فرد در سال ۲۰۱۶ نیز بالغ بر ۳۱۰۹۹ بود.
این مبالغ در چند سال گذشته تا حدودی افزایش پیدا کرده اند اما با توجه به میانگین دستمزد در حوزه برنامه نویسی، واضح است که درآمد برنامه نویسان بیشتر از سطح میانگین است. شاید دستمزدهای مذکور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی و در اوایل اشتغال به شما پرداخت نشود اما با افزایش تجربه حقوق مناسبی در انتظار شما خواهد بود.



می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید



منبع: 
How Much Money Do Programmers Make?
تاریخ درج: 1397/07/16
دانلود مقاله