۸ چالش برنامه نویسی که به درآمدزایی یا استخدام شما منجر می شوند

۸ چالش برنامه نویسی که به درآمدزایی یا استخدام شما منجر می شوند

به عنوان یک برنامه نویس کدام روش را برای استخدام ترجیح می دهید؟ ارسال صدها رزومه و دست به دعا ماندن برای دریافت پاسخ یا شرکت در چالش های مهیج برنامه نویسی برای محک زدن مهارت هایتان؟
این چالش ها شانس رقابت را به برنامه نویسان مبتدی یا حرفه ای داده و درهای جدیدی را به روی آنها می گشایند. خبر خوب این است که برترین کمپانی های فناوری نیز به برگزاری چنین رقابت هایی علاقه دارند. در ادامه به معرفی هشت چالشی پرداخته ایم که نه تنها می توانند به پر شدن جیبتان کمک کنند بلکه شانس استخدام در شرکت هایی رویایی را نیز برایتان به ارمغان خواهند آورد.



۱. سایت HackerRank





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: Adobe، Booking.com، Dell، LinkedIn، RedHatو Uber

سایت HackerRank پنج میلیون توسعه دهنده را گرد هم آورده که تا کنون ۲۱ میلیون چالش کدنویسی را ارائه کرده اند. این سایت چالش‌هایی در زمینه الگوریتم‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را در خود جای داده و از این طریق مهارت افراد را ارزیابی می کند.
سایت HackerRank دارای چهار حوزه کدنویسی است: تمرین، رقابت، کاریابی و جدول امتیازات
با حل چالش کد در بخش مسابقه می توانید از طریق این سایت درخواست شغل خود را ثبت کنید. این سایت همچنین هکاتون های منظمی را با جوایز ارزنده برگزار می کند که شرکت های فناوری معروف اسپانسر آن هستند.

بوکمارک کنید: رقابت های آتی در HackerRank



۲. سایت TopCoder





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: IBM، Google، eBay، SoftBank، Nvidia

این سایت یکی از بزرگترین پلتفرم های جمع سپاری برای موارد مرتبط به طراحی بصری، توسعه کد و پروژه های علوم داده است. TopCoder معمولا چالش های کدنویسی را از طرف معتبرترین برندهای دنیا برگزار می کند. این سایت رقابت های کدنویسی آنلاین و محلی را در شهرهای مختلف دنیا نیز برگزار می کند.
برای آمادگی بیشتر در این رقابت ها به صفحه برنامه نویسی رقابتی مراجعه کنید. این مسابقات در سطوح مختلف و با جوایز متنوع برگزار می شوند. علاوه بر این برندگان از شانس بالایی برای استخدام توسط شرکت های برگزار کننده برخوردار هستند.

بوکمارک کنید: چالش های TopCoder



۳. سایت HackerEarth





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: ThoughtWorks، Amazon، Accenture، Walmart Labs، IBM و Intuit

سایت HackerEarth در سال ۲۰۱۸ میزبان نخستین هکاتون بین المللی زنان بود که تنها بانوان در آن حق شرکت داشتند و هدف از آن هم پر کردن فاصله جنسیتی در علوم کامپیوتر بود. طی این رقابت خانم های توسعه دهنده اپ ها و ابزارهای مختلف را حول چهار محور سلامتی و ایمنی زنان، آزادی اقتصادی، تاثیر اجتماعی و نواوری توسعه دادند. در صورتی که امسال هم رویداد مشابهی برگزار شود احتمالا به زودی ثبت نام آن کلید خواهد خورد. سال گذشته تیم برنده ۲۵۰۰ دلار جایزه و شهرت خوبی را از آن خود کرد. برای چک کردن زمان شروع ثبت نام این مسابقه و همچنین رقابت ها و چالش های دیگر لینک زیر را دنبال کنید.

بوکمارک کنید: HackerEarth Challenges



۴. سایت Skillenza





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: Amazon، Bosch، ThoughtWorks، Societe Generale.

سایت Skillenza یکی دیگر از پلتفرم های استخدام و برنامه نویسی رقابتی است که از هند سر برآورده است. در این سایت می توانید مهارت کدنویسی و توسعه خود را با بهترین ها مقایسه کنید. هر شرکت می تواند در Skillenza صفحه خود را ایجاد کرده و چالش های کدنویسی را بین کاربران به راه اندازد. به عنوان یک برنامه نویس می توانید توانایی هایتان را به رخ کشیده و توجه شرکت های بزرگ را به خود جلب کنید.

بوکمارک کنید: Skillenza Challenge



۵. سایت Codewars





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: Apple، Andela، Accenture

در این سایت kata یا چالش های برنامه نویسی برای محک زدن مهارت شما ارائه شده اند. Kataها توسط کاربران طراحی می شوند و با حل آنها می توانید رتبه خود را درCodewars ارتقا دهید. طبیعتا شرکت های بزرگ نیز نامزدهای استخدام را از بین کاربران با رتبه بالاتر شکار می کنند.
ثبت نام در این سایت رایگان است اما نسخه ویژه آن با عنوانCodewars Red از ویژگی ها و مزایای بیشتری مثل عدم نمایش تبلغیات و ارائه منابع آموزشی بیشتر بهره می برد که استفاده از آن مستلزم خرید اشتراک است.

بوکمارک کنید:Codewars بخشی از پلترم SaaS Qualified است که شرکت ها برای استعدادیابی و استخدام از آن بهره می برند.



۶. سایت Coderbyte





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: Deloitte، PWC، HBOو LogMeIn

ایا قرار است در مصاحبه استخدامی یا بوت کمپ کدنویسی شرکت کنید؟ Coderbyte برای آماده سازی شما چالش های کدنویسی و دوره های ماژولار را در نظر گرفته است. برای مثال می توانید با استفاده از خودآموز سوالات مربوط به الگوریتم و برنامه نویسی مطرح شده در مصاحبه های استخدامی گوگل را بررسی کنید. سپس چالش های تئوری و علمی کدنویسی را از ساده ترین تا چالش برانگیز موارد مرور کنید.
این چالش ها ۱۰ زبان برنامه نویسی مختلف را پوشش می دهد و در پایان هم امکان بررسی پاسخ های شما با راه حل های صحیح سایت و روش های مورد استفاده کاربران فراهم شده است. مقایسه این موارد امکان مقایسه راهکارهایتان با بهترین روش ممکن را فراهم می سازد.

بوکمارک کنید: چالش های Coderbyte



۷. سایت CodeChef





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: AWS، Samsung، Alibaba Cloud

سایت Codechef یک پلتفرم کدنویسی رقابتی غیر انتفاعی است که مرکز آن در هند واقع شده اما کاربرانی از سراسر دنیا دارد که از چالش های آموزشی سایت استفاده کرده و با هم به رقابت می پردازند. این سایت ماهیانه سه رقابت را به نام هایLong Challenge, Cook-off و Lunchtime برگزار می کند.
Long Challenges ده روز طول می کشد اما دو رقابت دیگر کوتاه تر هستند. با استفاده از IDE این پلتفرم می توانید بین بیش از ۳۵ زبان مختلف یکی را انتخاب کرده و وارد کارزار شوید.
جایزه درنظر گرفته شده برای این رقابت ها به ۷۰۰ دلار می رسد و ممکن است شامل مزایای دیگر نیز بشود.Snackdown 2019 نیز یک رقابت چند مرحله ای جهانی است که می توانید از همین حالا خود را برای شرکت در آن مهیا کنید.

بوکمارک کنید: رقابت های codechef



۸. سایت CodinGame





کمپانی های با بیشترین شانس استخدام: Warner Bros، EA، Nintendo و Bank of America

گزینه آخر احتمالا مفرح ترین سایت کدنویسی و استخدام در این لیست است. در این سایت شما به جای حل چالش های کدنویسی باید کدهای یک بازی را نوشته و آن را با دیگر کاربران آزمایش کنید. در کل می توان آن را مثل یک هکتون مبتنی بر بازی تصور کرد. بدین منظور باید در IDE آنلاین اولین ماموریت خود را به انجام برسانید. تمامی بازی های انفرادی و چند نفره به صورت دوره ای تست می شوند و در هر مرحله شما ورودی جدیدی را دریافت کرده و باید با کدنویسی صحیح خروجی مناسب را ارائه کنید.
این پلتفرم را می توانید بدون ثبت نام نیز تست کنید و بیش از ۲۵ زبان برنامه نویسی در آن ارائه شده اند. با کلیک روی لینک زیر می توانید شروع به حل پازل ها کرده و در نهایت به شرکت های بزرگ حوزه بازی خودی نشان دهید.

بوکمارک کنید: پازل های کدنویسی دارای اسپانسر



چند چالش کدنویسی دیگر برای دریافت جایزه یا استخدام در شرکت های بزرگ

۸ مورد ذکر شده به اندازه کافی شما را سرگرم خواهند کرد اما با استفاده از سایت های زیر می توانید مهارت خود را بهبود ببخشید:

LeetCode
Codeforces
Kaggle
Hewlett Packard Code Wars
Challenge.gov
InterviewBit
Programmr



با شروع برنامه نویسی به یک قهرمان تبدیل شوید

رقابت های برنامه نویسی شبیه بازارهای آزاد هستند. این رقابت های را مثل میدان نبرد گلادیاتورها در نظر نگیرید چرا که آنها بیشتر مثل آموزشگاه زندگی واقعی هستند که در آن بلافاصله از اشتباهتان درس خواهید گرفت. شرکت های پشت برگزاری این چالش ها از آن به عنوان فرصتی برای شکار بهترین استعدادها و صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند. گفتنی است غول های فناوری نظیر مایکروسافت و فیسبوک رقابت های جداگانه ای نظیرCode Jam، Imagine Cup و Hacker Cup را هم برگزار می کنند.
در نهایت باید گفت که این چالش ها روش جالبی را برای محک زدن مهارت های کدنویسی در اختیار شما قرار داده و فرصت دریافت جایزه، استخدام در شغلی فوق العاده یا حداقل تقویت قوای ذهنی را برایتان به ارمغان می آورند.



می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
8 Coding Challenges and Competitions That May Lead to Money or Jobs
تاریخ درج: 1397/11/15
دانلود مقاله