ترفندهای مخفی در iPhone

ترفندهای مخفی در iPhone

گوشی iPhone قابلیت های مخفی بسیاری داردکه شاید تا به حال با خیلی از آنها آشنا شدید، ما برایتان لیستی از چند قابلیت مخفی آیفون که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما بسیار مفید است را فراهم کردیم.



1- به iPhone خود یاد بدهید تا با زدن چند حرف اول هرچیزی که زیاد آن را می نویسید، کل جمله و یا عبارت را برایتان مشخص کند.



چه کسی دوست دارد که هر چیزی را چند باره بنویسد؟ مخصوصا آدرس طولانی ایمیل.
برای جلوگیری از این کار، می توانید به مسیر زیر رفته و خودتان مشخص کنید که در هر جای گوشی، بعد از تایپ چه حروفی کنار هم، چه عبارتی را نشانتان دهد.
Setting --> General --> Text Replacement


2- برای iPhone خود زمان بندی تعیین کنید، تا در آن زمان ها، هیچ نوتیفیکیشنی را نشانتان ندهد.


همه ی ما زمان هایی داریم که دوست نداریم آرامش آن، توسط گوشی بهم بخورد. مثلا هنگام خواب، مطالعه و یا حضور در جلسه. به مسیر زیر بروید و Scheduled را فعال کنید و سپس برایش زمان تعیین کنید که چه ساعتی در روز مزاحم آرامشتان نشود.
 Setting --> Do Not Disturb
همچنین در این صفحه تنظیماتی هم وجود دارد که می توانید شخصی سازی کنید و تماس فرد خاصی را در همه حال بپذیرید و یا اگر بیش از 3 بار از یک شماره تماس داشتید ، زنگ آن شماره فعال شود.



3- با تکان دادن سرتان، iPhone خود را کنترل کنید. (برای دیدن گیف زیر، فیلترشکن خود را روشن کنید)


ابتدا به مسیر زیر بروید:
 General --> Accessibility --> Switch Control
سپس در Switch ، Camera switch رو انتخاب کنید. برای تکان دادن سر به چپ و یا به راست، یک حرکت از حرکت های موجود انتخاب کنید. مثلا هنگامی که سر به چپ می رود، صفحه گوشی یک مرحله به عقب بازگردد و یا هر اقدام دیگری. پس از فعال کردن این گزینه ها، نوار آبی رنگی در بالای صفحه نمایش نشان داده می شود، و به کمک دوربین جلوی iPhone، گوشی صورت تان را تشخیص می دهد و پس از آنکه دقیقا صورت در وسط صفحه قرار گرفت می توانید از حرکت هایی که قبل تر تعریف کردید کمک بگیرید.


4- اپ هایی که دوست ندارید و نمی توانید آن ها را پاک کنید، مخفی کنید.




اپل همیشه 30 اپلیکیشن روی گوشی خود نصب می کند که قابل حذف شدن نیستند. اما این آزار دهنده است زیرا ممکن است که نخواهید از آنها استفاده کنید ولی مجبورید که روی صفحه ببینینشان.  ولی می توانید با رفتن به مسیر زیر، هر کدام از آن اپلیکیشن ها که نمی خواهید را از صفحه نمایش مخفی کنید.
 Setting --> General --> Restrictions
در این مرحله باید رمز گوشی خود را بزنید و سپس صفحه ای برای ویرایش آن اپلیکیشن ها در اختیارتان قرار می گیرد.


5- موقتا موقعیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید از طریق فرستادن SMS


تاریخ درج: 1395/05/26
دانلود مقاله