10 فرد موفق مثل باراک اوباما، بیل گیتس و ... قبل از خواب چه کاری انجام می دهند؟

10 فرد موفق مثل باراک اوباما، بیل گیتس و ... قبل از خواب چه کاری انجام می دهند؟

صبح زود از خواب برخاستن بسیار مهم است اما اینکه چطور به خواب بروید، بیشتر روی موفقیتتان تاثیر می گذارد. زیرا آخرین کاری که قبل خواب انجام می دهید روی انرژی و حالتان در روز بعدی تاثیر می گذارد و می تواند باعث سرحال بودن و یا خواب آلود و خسته بودنتان شود.
با دانستن این موضوع، ما می خواهیم بدانیم که افراد موفق دنیا، قبل خواب چه کاری انجام می دهند.


باراک اوباما، به جغد شب معروف است و دوست دارد که دیروقت کار انجام دهد.

Barak Obama بر خلاف رئیس جمهور پیشین، George W. Bush که ترجیح می داد صبح زود از خواب برخیزد، باراک اوباما ترجیح می دهد تا دیروقت بیدار بماند و کارهایش را آن موقع انجام دهد. او می گوید ویدئو کنفرانس های خود را که با معاونینش دارد، ساعت 11 شب برگزار می کند. و پیش از خواب مشغول به نوشتن یا خواندن می شود.
باراک اوباما در مصاحبه ای که در سال 2011 انجام داد به خودش لقب جغد شب را داد و کارهای عصرانه خود را اینگونه توصیف کرد:
با خانواده ام شام می خورم، خودم را با کودکانم سرگرم می کنم و ساعت 8:30 آنها را می خوابانم. سپس تا قبل از 11:30 به کارهایم می پردازم و گاهی مشغول به نوشتن هم می شوم. بعد ازآن نیم ساعت کتاب می خوانم و سپس به رختخواب می روم. حدودا ساعت 12:30 می شود. گاهی هم دیرتر.




خانم Sheryl Sandberg – مدیر عملیاتی فیسبوک- گوشی خود را خاموش می کند.

Sheryl Sandberg خانم Sandberg درست است که برای یک شرکت IT کار می کند اما می داند که باید چه زمانی از آن دنیا خداحافظی کند.
او می گوید این کار دردناک است اما با این حال گوشی خود را خاموش می کند که باعث می شود صبح بیدار نشود.
او می گوید اولین کاری که در صبح و آخرین کاری که در شب انجام می دهم، چک کردن ایمیل هایم است.








Benjamin Franklin هر شب از خود یک سوال برای پیشرفت شخصی اش می پرسید.

Benjamin Franklin وی در زندگی نامه ای که خودش نوشته بود یک برنامه ای را مشخص کرده بود که او را هدایت می کرد تا به کمال اخلاقی برسد. او برای رسیدن به این هدف، هر شب از خود این سوال را می پرسید: چه کار خوبی امروز انجام دادم؟ او دیگرعادات قبل خواب خود را اینگونه بیان می کند: همه چیز را سرجای خود قرار می دادم، شام می خوردم، موسیقی گوش می دادم، کمی تفریح می کردم و در آخر کل روزم را ارزیابی می کردم. فرانکلین پیشرفت روزانه خود برای رسیدن به هدفش را، هر روز بررسی می کرد.







خانم Arianna Huffington قبل از خواب "کتاب کاغذی" می خواند.

Arianna Huffington خانم Huffington که طرفدار خواب است، پیشنهاد منع کردن ورود iPad، Kindles، Laptop به تختخواب را دارد تا خوابی با آرامش داشته باشیم.
او دوست دارد به جای این وسایل، کتاب کاغذی بخواند.








آقای Michael Lewis ترجیح می دهد که که در بازه ی 7 غروب تا 4 صبح، بنویسد.

Michael Lewis در کتاب آقای Robert Boynton آمده است که عادات روزانه lewis برای نوشتن اینگونه است:
تمام وسایل ارتباطی ام را رها می کنم، بدون همراهی خانواده در ساعت 7 غروب شروع به نوشتن می کنم و 4 صبح نوشتن را تمام می کنم. این راهیست که برای نوشتن انتخاب می کنم چون دوست دارم که از همه برتر باشم. با خودم اینگونه فکر می کنم که : روز کاری فردای خود را از امشب شروع می کنم!
نصف شب به طور عجیبی با صفاست. هیچ تلفنی زنگ نمی خورد، و هیچ چیزی مزاحم آدم نمی شود. من این حس را دوست دارم که بدانم هیچکس سعی نمی کند تا با من تماس بگیرد.



خانم Kate White، سردبیر سابق Cosmo، دوست دارد در حالی که در آشپزخانه ایستاده است مشغول نوشتن باشد.

Kate White به عنوان یک ویرایشگر مجله، خانم White ترجیح می دهد تا در ساعات اولیه ی صبح، روی نوشته های تخیلی اش کار کند و در شب به سراغ ویرایش مجله برود.
شیوه ی غیرعاقلانه من این است که کارهایم را به صورت ایستاده در کنار تخنه گوشت غلتان در پیشخوان آشپزخانه ام انجام می دهم. اگر نشسته کار انجام دهم، خوابم می برد. او می گوید: می دانم که خیلی عجیب است اما معمولا ایده ها غروب به ذهنم می آیند و همیشه تلویزیون آشپزخانه ام روشن است که حس نکنم تنها هستم. من چندین فنجان اسپرسو در طول شب می خورم زیرا واقعا به من کمک می کند.





آقای Bill Gates قبل از خواب 1 ساعت مطالعه می کند و اصلا فرقی برایش ندارد که چه ساعتی به خانه رسیده است.

Bill Gates مرد بیلیونر مایکروسافت اینگونه می گوید: من هرشب یک ساعت کتاب می خوانم. این یک بخشی از خواب من است.
او از کتاب هایی که بسیار آموزنده باشند و به زیبایی هم نوشته شده باشند، لذت می برد. در مقاله ای تحت عنوان 11 کتاب مفید از نظر بیل گیتس، کتاب هایی پیشنهادی بیل گیتس به عموم مردم جهان را معرفی کردیم.
در انتخاب کتاب خود را محدود نمی کند، در هر موضوعی مطالعه می کند از سلامت گرفته تا آب و هوا و تجارت و سیاست.
بیل گیتس خود را یک تند خوان می داند، علی رغم آنکه هیچ وقت به کلاسی برای یادگیری مهارت تندخوانی نرفته است.






آقای Joel Gascoigne مدیرعامل Buffer، غروب و قبل از خواب به پیاده روی می رود.

Joel Gascoigne او هر روز غروب 20 دقیقه پیاده روی می کند با این هدف که تا زمان خاموشی چراغ ها و خوابیدن، به کلی از کار و هرآنچه که او را به محیط کار ربط می دهد، جدا شود.
با این کاراین فرصت ایجاد می شود تا روز کاری ام را ارزیابی کنم و به چالش هایی بزرگتر فکر کنم، کم کم از فکر کردن به کار دست بردارم و و به مرحله ی خستگی برسم.








خانم Vera Wang از این وقت برای نگاه انداختن به مواردی که کارمندانش برایش فرستادند، استفاده می کند.

Vera Wang این طراح مد عقیده دارد که رختخواب معبد است. او می گوید، رختخواب مانند یک پناهگاه است و جایی است که من اکثر طراحی هایم را به صورت ذهنی در آن زمان انجام می دهم.
به کارمندانش می گوید که موضوعاتشان را برایش به خانه اش بفرستند، و او در شب آنها را می خواند. این تنها زمانی است که هفت نفر در آن واحد به من مراجعه نمی کنند.








آقای Kenneth Chenault مدیرعامل American Express 3 کاری که قرار است فردا انجامشان دهد را لیست می کند.

Kenneth Chenault او دوست دارد قبل از خواب 3 کار مهمی که فردا باید انجامشان دهد را لیست کند. این کار به او اجازه می دهد تا کارهایش را اولویت بندی کند.









می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




تاریخ درج: 1395/06/20
دانلود مقاله