10 نشانه بیانگر اینکه مورد توجه رئیستان قرار گرفته اید

10 نشانه بیانگر اینکه مورد توجه رئیستان قرار گرفته اید

کنار آمدن با رئیس یکی از حیاتی ترین قسمت ها برای پیشرفت در شغل است. مدیرتان دائم پیشرفت و پسرفت شما را بررسی می کند. آینده شغلی شما در دست های اوست. بعضی از رؤسا به طور شفاف به تحسین کارمند می پردازند – رمانتیک منظورمان نیست البته ! – با کلی جایزه، انرژی مثبت و بازخورد های خیلی جزئی و طوری برخورد می کنند که شما حس کنید جزء کامل کننده ی موفقیت سازمان هستید. اما همه ی مدیران اینگونه شفاف برخورد نمی کنند. خیلی خوب است که آدم به دنبال بازخورد گرفتن از رئیسش باشد اما قبل از آنکه سوالی بپرسید این علائم را بخوانید، اینها علائمی هستند که رؤسا هنگامی که تحت تاثیر کارمندی قرارمی گیرند از خود بروز می دهند:



1- شما را به چالش می کشاند.

اگر حس کردید که خیلی کار سرتان ریخته است و در کارها غرق شده اید، چیز بدی نیست. مدیرتان حتما حس کرده است که شما در یک زمان بیشتر از یک کار را می توانید کنترل کنید، و این نشانه ی تنبیه شما نیست، بلکه می خواهد برای یک مأموریت و وظیفه دشوار تر امتحانتان کند. این را خانم Bates می گوید که 17 سال با مدیران اجرایی ارشد به عنوان مدیر عامل کار کرده است.


2- اولویت هایشان را با شما به اشتراک می گذارند.

از رئیستان بپرسید که اولویت های برتر او چیست و آستین های خود را بالا بزنید تا آن کار را انجام دهید وخود را آماده ی چالشی جدید کنید. به رئیستان این فرصت را بدهید تا شما را در حین انجام پروژه ای که برایش بسیار مهم است ببیند، اینگونه او می تواند بفهمد که تا چه حد توانمند هستید.


3- به شما احترام می گذارد.

از نگرانی درباره اینکه مدیرتان شما را دوست دارد یا خیر دست بردارید، زیرا چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که آیا او به شما احترام می گذارد یا نه، شما را به حساب می آورد یا نه و شما را در بحث های مهم دخیل می سازد یا خیر.
مورد محبت واقع شدن به اندازه ی مشارکت داده شدن مهم نیست، یک همکار و شریک متفکرباشید، و به رشد و رونق تیم و سازمانتان کمک کنید.


4- از آورده شما سوال می کنند.

آقای Bruce Tulgan مؤسس Rainmaker Thinking و نویسنده ی کتاب It’s Okay to Manage Your Boss معتقد است که رؤسا بیشر با کارمندانی که دوستشان دارند و به آنها اعتماد دارند، مشورت می کنند.
اگر رئیستان از آورده هایتان چه به صورت فردی و چه به صورت تیمی سوال می پرسد و وقت زیادی برای شما می گذارد تا با شما صحبت کند و جواب مطلوبی به شما بدهد، این ها نشانه های خوبی است.


5- همیشه در حال تعریف و تمجید نیستند.

ممکن است فکر کنید مدیران به کارمندانی که ارزشمند هستند با دادن هدیه این پیغام را می رسانند، اما طبق گفته ی Bates همیشه اینگونه نیست. اگرچه آنها فکر می کنند که شما در موقعیت خوبی هستید، ولی نمی خواهند بدانید که درطرف شما هستند و حتی گاهی اوقات به راحتی فراموش می کنند زیرا می دانند که شما همه چیز را به خوبی انجام می دهید.
خانم Bates می گوید شما از مدیرتان بازخورد می خواهید تا بشنوید که به کار کردنتان علاقه دارد.
آقای Tulgan نیز با این موضوع موافق است و می گوید که کارمندان نباید بازخورد بخواهند.
باید همیشه مطمئن باشید که انتظارات و توقعاتی که از شما می رود را به صورت جزئیاتی واضح و شفاف، ساده سازی کنید و عملکرد خود را قدم به قدم ردیابی و پیگیری نمایید.
برای اینکه مجبور نباشید، حدس بزنید به خودتان نمره بدهید.


6- اول از همه پیش شما می آیند.

آقای Tulgan می گوید، اگر رئیستان بخواهد از شما به عنوان فردی که همه به او رجوع می کنند، استفاده کند بسیار نوید بخش است. او اول از همه با شما راجع به چیزی که قرار است انجام شود، صحبت می کند. چه این موضوع یک وظیفه ی معین باشد و چه موردی ویژه باشد.


7- به شما مسئولیت های بیشتری می دهند.

مدیران اغلب کارمندانی که بسیار باهوش ترند را نماینده می کنند. قطعا قرار نیست که نشان طلا بگیرید اما حتما مسئولیت پروژه های مهم و یا مسئولیت همکاران هم رتبه تان به شما داده می شود.


8- به شما اختیار می دهند.

زمانی که کارمندان دیگردر حال تقلا کردن هستند، مدیرتان آنها را به سمت شما می فرستد.
آقای Tuhgan می گوید، اگر رئیستان به دیگران گفت که برای راهنمایی و یاد گرفتن کار صحیح نزد شما بیایند، این یک نشانه ی خیلی خوب است.


9- به شما وظایف مهمی را محول کنند.

یک نشانه ی خیلی مهم برای آنکه بفهمید رئیستان به شما اعتماد دارد یا نه، این است که رئیستان از شما می خواهد تا با مشتریان مهم سازمان صحبت کرده و کنار بیایید.


10- برای آگاهی از وضعیت روحی شما، کنکاش می کنند.

آقای Tulgan می گوید رؤسا گاهی در کنار مسئولیت های کاریشان از حال کارمندانی که مورد علاقه شان هستند، با خبر می شوند. آنها در مورد شادابی شما، چه قصد خروج از سازمان را داشته باشید و چه نداشته باشید، سوال می کنند چون می خواهند به همکاری با شما ادامه دهد.
رئیستان شما را بازجویی نمی کند، بلکه می خواهد بداند چگونه می تواند شما را حفظ کند.


تاریخ درج: 1395/06/07
دانلود مقاله