11 مهارتی که باید تا قبل از 24 سالگی کسب نمایید.

11 مهارتی که باید تا قبل از 24 سالگی کسب نمایید.

24 سالگی سن خاصی است. در این سن تازه از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید. این سن بسیار مهم است و گویا از این سن است که آدم احساس می کند دارد بزرگ می شود. شروع به تصمیم گیری می کند و تصمیم هایی را می گیرد که می تواند آینده اش را بسازد و البته شاید نابود کند.

1- مهارت فروشندگی داشته باشید.



فروش پایه ی موفقیت در کسب و کار است.شما همیشه در حال فروختن هستید، حتی اگر نقشتان فروشنده نباشد. دائم با فعالیت های بازاریابی، جلسات گروهی، مشتری، مدیریت کالا، کنفرانس، توسعه کسب و کار و از این قبیل فعالیت ها سر و کار دارید. مفاهیم پایه ی فروش می تواند بسیار مفید باشد و مزایای زیادی به هر فرد اضافه کند.


2- از منطقه امن خود خارج شوید.



از دنیای واقعی تجربه کسب کنید. با افراد جدید معاشرت کنید، یک کسب و کار راه بیاندازید یا چتربازی کنید، تجربه های نو کسب کنید.


3- در یک مهارت شخصی، حرفه ای شوید.


 در کارتان، فتوشاپ، خوانندگی، ساز زدن و ... حرفه ای شوید تا اگر روزی بد آوردید و از کارتان اخراج شدید، بتوانید به طور آزاد کار کنید.


4- شبکه ای از دوستان وفادار خود بسازید.



همه ی ما به آدم هایی نیاز داریم تا با کمک آن ها از فرصت ها، افراد و ایده های جدید با خبر شویم. تمرکز روی خلق ارزش برای دیگران، به جای آنکه فقط با آنها رفت و آمد کنیم. قانون طلایی برای شبکه سازی: موفقیت حاصل ازاین شبکه سازی دراین است که به چند آدم مهم توانستید با این شبکه کمک کنید.


5- یاد بگیرید کد بزنید.



فراگیری مهارت کد زنی برای هر 24 ساله ای واجب است. حتی برای آنهایی که خیلی با تکنولوژی سر و کار ندارند. نسل جوان بیشتر از بزرگترها بر تکنولوژی مسلط هستند و در حال یادگیری کدزنی نیز می باشند. کودکان تبلت و گوشی های هوشمند دارند. یادگیری این مهارت برای توسعه و رشد آینده هر فرد بسیار مهم است.
همه ی مردم می دانند که چطور بخوانند و بنویسند اما الان زمان این است که بدانند چطور کد بزنند.


6- عاشق شوید.



عاشق شدن برای عشق، خالص ترین و زیبا ترین احساسی است که هر فرد می تواند تجربه کند. اگر عاشق نشوید، یک حس حیاتی را از دست داده اید.


7- مراقبه کنید.



امروزه دنیای حواس پرتی است، این تنها روش برای کمک به تمرکز هر فرد است. طی تحقیقات دانشمندان ثابت شده است که 20 دقیقه مراقبه برابر است با 2 ساعت خواب کامل.باید بارها انجام دهید تا نتیجه ی آن را روی تمرکزتان ببینید. اما این یک فرآیند پیچیده است و باید تصمیمتان جدی باشد تا بتوانید آن را انجام دهید.


8- بیشتر سفر کنید.



شور و اشتیاق سفر کردن به دور جهان را داشته باشید.سفر به شما درس های زیادی می دهد. اگر در غرب زندگی می کنید حتما به آفریقا سفر کنید. اگر در آب و هوایی معتدل زندگی می کنید حتما به کانادا سفر کنید. با این کار زندگی را حس می کنید و این حس دیدار آدم های جدید رو حتما دوست خواهید داشت.


9- در رشد شخصی خود سرمایه گذاری کنید.


 دائم به تماشای تلویزیون نپردازید و از زندگی کردن مثل احمق ها دست بردارید. تا جایی که می توانید کتاب بخوانید و سمینار بروید. همیشه در حال اضافه کردن ارزش به خود باشید زیرا همان قدر پول در می آورید که ارزش داشته باشید، چیزی که برای بازار کار بسیار مهم است. دهرچه بیشتر ارزشمند شوید، بیشتر پول دریافت می کنید.


10- از نگران بودن در همه حال دست بردارید.



نگرانی حسی بی فایده است. زندگی و موقعیتتان با نگرانی هرگز عوض نمی شود. تنها برنامه ریزی و اقدام مبتنی بر آن است که شما را به سمت جایی که می خواهید باشید هدایت می کند. تجربه کردن با رفتاری سازمان یافته به همراه توجه به سلامت فیزیکی و روانی می تواند برای آینده تان مفید باشد. از لحظه هایتان لذت ببرید و همیشه چشمتان به آینده باشد.


11- شروع به پس انداز کنید.



چه برای شخص دیگری کار کنید و چه برای خودتان، نیاز دارید که از الآن پول پس انداز کنید. مقداری از درآمد خود را همیشه کنار بگذارید و با این کار به رشد مالی خود کمک کنید. و اگر در آینده شغل بهتری پیدا کردین به همین میزان پول بیشتری را کنار بگذارید.


تاریخ درج: 1395/05/24
دانلود مقاله