16 عادت رفتاری از 16 بیلیونر موفق دنیا مثل اپرا، بیل گیتس، وارن بافت و ...

16 عادت رفتاری از 16 بیلیونر موفق دنیا مثل اپرا، بیل گیتس، وارن بافت و ...

بیلیونرها معمولا چه کاری انجام می دهند؟ در کنار حجم سپرده ای که در بانک دارند و هر روز هم بیشتر می شود بعضی از آنها رفتار خاص و ویژه ای از خود نشان می دهند که باعث موفقیت های روز افزون و حتی آینده ای درخشان تر برای شان می شود. این 16 عادت رفتاری را بخوانید، اگر شما هم از این عادات در رفتارتان بهره می برید، پس می توانید برای بیلیونر شدن در آینده خوش بین باشید.



1- Oprah Winfrey – قدر شناسی و سپاس گزاری





ملکه سابق تلویزیون، Oprah نمی گذارد که آن همه ثروت باعث غرور بی جایش شود. علی رغم تلاش های بسیاری که انجام می دهد، همیشه فردی سپاسگزار و فروتن است.
او می گوید: من مطمئنم که سپاس گزاری کردن باعث می شود تا احساس هم دلی بوجود بیاید. اگر بدانید که چه دارید و روی نداشته هایتان تمرکز نکنید، حس خوبی در خودتان ایجاد می کنید.



2- Warren Buffett – صبر و شکیبایی



 


وارن بافت دومین ثروتمند امریکایی بعد از بیل گیتس، تمام وقت خود را صرف کسب 65 بیلیون دلار سرمایه کرده است. نه طرفدار سهام مرسوم و مد روز بود نه اهل رفتارهای بدون فکرو تعمق در این نوسانات بازار. او روش مخصوص خود را داشت: "Set it and forget it"
او بزرگترین اشتباه پولی را زمانی می داند که پس از کسب مقداری سرمایه، تلاش کنید تا به سرعت پولدار شوید. او معتقد است که کسب ثروت به تدریج آسان است اما سریع پولدار شدن بسیار مشکل است.



3- Bill Gates – خضوع و فروتنی





اگر دوست دارید یک بیلیونر مثل پولدارترین فرد جهان باشید، سعی کنید آدم خیّر و فروتنی باشید.
بیل گیتس و همسرش ملیندا، زمان و پول خود را خرج بهبود مردم فقیر سراسر دنیا می کنند. اما علی رغم این دست و دلبازی، او معتقد است افراد دیگری هستند که در کار خیر، پیشرو هستند. بیل گیتس در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد برای انجام امور خیریه از هیچ یک از خواسته هایش گذشت نکرده است و این در حالی است که بسیاری از افراد با اینکه خود نیازمند کمک دیگران هستند، بخشندگی را فراموش نمی کنند. بیل گیتس این افراد را خیرین واقعی می دانند.



4- Larry Ellison – مشتاق یادگیری





الیسون موسس شرکت Oracle است، او موفقیت خود را مدیون حس کنجکاوی و اشتیاق برای یادگیری خود، می داند.
او می گوید: مهم ترین جنبه ی مهم شخصیتی من، سوال پرسیدن به موقع است، تا حدی که به متخصصین امور هم شک می کنم و سوال می پرسم. اگرچه ممکن است که وجهه ی خوبی در رابطه ی با پدر و مادر و معلم نداشته باشد ولی به شدت در زندگی مفید است.



5- Michael Bloomberg – شجاعت





زمانی که 39 سالش بود، از شرکتی که در آن کار می کرد و عاشقش بود، اخراج شد. اما ریسکی بسیار بزرگی کرد و شرکت خودش را مبتنی بر ایده ی به ثبت نرسیده ای که هرکس فکر می کرد با شکست مواجه خواهد شد، بنا کرد: در دسترس قرار دادن اطلاعات مالی برای مردم.
زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید از شکست ها دوری کنید.



6- Mark Zuckerberg – پشتکار و استقامت





از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، سوال پرسیدند که مهم ترین راز موفقیت چیست؟ پاسخ داد: هرگز تسلیم نشوید.
با پشتکار و اراده، زاکربرگ یک محصول والا و ممتاز مثل فیسبوک را ساخت که تمام دنیا را به هم وصل کرد و مرز ها را برداشت. امروزه این غول رسانه های اجتماعی بودجه ای بالغ بر 315 بیلیون دلار دارد در حالی که ارزش دارایی شخصی زاکربرگ 50 بیلیون دلار است.



7- Sergey Brin – خلاق و مبتکر





موسسین شرکت گوگل، سرگئی برین و لری پیج، همدیگر را در زمانی که در استنفورد دانشجو بودند دیدند.سال 1995.
او می گوید: من و لری چیزهای مختلفی را تجربه کردیم. در بعضی علایق مشترک بودیم. لری ایده ای عجیب داشت که تمام لینک های موجود در وب را دانلود نماییم و با آنها کاری انجام دهیم. اصلا معلوم نبود که هدف از این کار چیست. ما بالاخره فهمیدیم که کارهای زیادی با این لینک ها می شود انجام داد و یکی از آنها جستجو کردن بود. چیزی که در نهایت به گوگل تبدیل شد.
خلاقیت و ابتکار برین و پیج، بزرگترین انگیزه برای پیشرفتشان شد و ارزشش را هم داشت. امروزه ارزش دارایی سرگئی برین نزدیک به 40 بیلیون دلار است.



8- Jeff Bezos – شجاعت





موسس آمازون jeff Bezos در جایی گفته است که تمایلش برای شکست او را به یک مبتکر موفق تبدیل کرده است، این شجاعانه ترین اعتراف از موسس یکی از پیشروترین شرکت های جهان است.
او می گوید: بدون تمایل به شکست، نمی توانید نوآور باشید، زیرا بسیاری از نوآوری ها با شکست مواجه می شوند. برای یک ابتکار بزرگ، باید تمایل به شکست داشته باشید،. تمام استارتاپ های بزرگ با این حقیقت مواجه می شوند.



9- Steve Ballmer – جزء گرا





طبق گفته ی یکی از همکاران قدیمی آقای بالمر، او اهل پرسیدن سوال های دقیق است تا بتواند ریشه ی مشکل را پیدا کرده و همچنین تجزیه تحلیل نماید. این مشکل ممکن است در زمینه ی کسب و کار یا تکنولوژی باشد.
این نوع از اهمیت دادن به جزئیات و حل کردن مسائل به بالمر کمک کرد تا به موفقیت های بزرگی دست یابد و یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری دنیا را بسازد: مایکروسافت، جایی که روزی مدیر عامل آن بود.



10- Phil Knight – مصصم و با اراده





یکی از موسسین شرکت نایک به نام Phil Knight با یک محصول محلی کار خود را آغاز کرد. و با شناختن فرصت های بازار آن را گسترش داد. با سرمایه گذاری اولیه به مبلغ 1000 دلار Knight توانست کفش های خود را از پشت ماشین استیشن به دوندگان محلی بفروشد و نهایتا اسم برند خود را نایک گذاشت. برندی که سهم بازارش الآن بالای 100 بیلیون دلار است.



11- Michael Dell – اعتماد به نفس





موسس و مدیر عامل شرکت Dell، جوانترین مدیرعامل در بین مدیران عامل 500 شرکت در سال 1992 بود. او شرکت خود را در سال 1984 تاسیس کرد زمانی که تنها 19 سال سن داشت و سرمایه وی 1000دلار بود.
او می گوید: لزومی ندارد که حتما فردی با هوش و دور اندیش و یا فارغ التحصیل دانشگاهی معتبر باشید تا موفق شوید. تنها یک چارچوب و یک رویا نیاز دارید.
Dell اعتماد به نفس بالایی دارد.



12- Charlie Ergen – سر سخت





موسس و مدیر عامل شرکت DISH، Charlie Ergan، در زمینه ی شبکه های ماهواره ای پیشرو است، به مدیری سرسخت معروف است. او از این شهرتش آگاه است و با این مسئله مشکلی ندارد.
او می گوید: من بسیار آدم راحتی هستم هم به عنوان همکار هم به عنوان کارفرما، البته به شرطی که خواهان چیزهایی باشید که سخت بدست می آیند. اگر فقط به دنبال یک شغل می گردید و برایتان مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، قطعا Dish جایی نیست که به آن علاقه مند باشید.



13- Lary Page – شهودی





Larry زمانی که یکی از موسسین گوگل شد نمی دانست که کاری که انجام می دهد کاربرد عملی دارد یا خیر، فقط می دانست که می خواهد کاری جدید کند. اینکه به صدای درونی خود گوش داد بسیار برایش خوب شد زیرا گوگل برترین موتور جستجو و همچنین دومین برند با ارزش دنیا بعد از اپل شد.



14- Charles and David Koch – استراتژیست





چه از این 2 برادر خوشمان بیاید چه متنفر باشیم، آنها چندین حرکت استراتژیک و سنجیده انجام دادند که باعث شد ارزش دارایی آنها حدود 89 بیلیون دلار شود. آنها در هر تصمیمی که می گرفتند استراتژیک رفتار می کردند حتی در استخدامشان.
آنها می گویند: اکثر شرکت ها به دنبال استخدام باهوش ترین افراد هستند، با استعداد ترین آنها. درحالی که اشتباه ترین کار ممکن، استخدام با هوش ترین فرد با ارزشی کم است. زیرا که اگر ما بدنبال ارزش هایی کم هستیم، نیازی نیست فردی با هوش استخدام کنیم تا با این کار به او ضربه بزنیم.



15- Richard Branson – خلاق





ریچارد برانسون بیلیونر از علااقه ی شدیدش به خلاقیت در همه جا صحبت می کند.
او می گوید: اکثر کارآفرینان به خاطر مسائل مالی دست به انجام کاری نمی زنند. افرادی وجود دارند که عاشق خلاقیت هستند، مانند زمانی که من اولین مجله و یا اولین شرکت تهیه کننده موسیقی راک را ایجاد کردم، تنها به دنبال ایجاد چیزی بودم که به آن افتخار کنم. او پول را تنها یک محصول فرعی شیطانی برای پرداخت صورت حساب ها در پایان سال می داند.



16- Mark Cuban – خوش اخلاق





باید یک فرد اجتماعی با روابط عمومی خیلی خوب باشید تا بتوانید یک امپراطوری بسازید. کسی که ارزش دارایی وی حدود 3.2 بیلیون دلار است، به اهمیت تسخیر قلب و ذهن مردم پی برده است.


تاریخ درج: 1395/06/28
دانلود مقاله