17 کاری که باید تا جوان هستید انجام دهید - قسمت دوم

17 کاری که باید تا جوان هستید انجام دهید - قسمت دوم

در مقاله قبلی گفتیم عاداتی که در سنین 20 الی 30 سالگی برای خود می سازید، تاثیر بسیار زیادی در آینده شما دارد.
17 مورد را برای تان گرد آوردیم تا با مطالعه آن، هرچه زودتر آینده ای پر از موفقیت های طولانی برای خود بسازید.
برای آشنایی با مقاله قبلی و مشاهده 8 مورد اول اینجا کلیک کنید.
در ذیل به مطالعه باقی مطلب می پردازیم:



9- برای آینده پس انداز کنید.


پس انداز کردن در سنین 20 تا 30 سالگی موجب می شود تا در سنین بازنشستگی بتوانید از آن بهره مند شوید. اگر همین امروز یک حساب پس انداز باز کنید و ماهانه مبلغ کمی در آن پس انداز کنید، تاثیر نرخ بهره به گونه ای خواهد بود که بعد از گذر زمان می توانید تفاوت زیادی دردوران بازنشستگی تان ببینید.



10- آگاه باشید.


از اتفاقات اخیر با خبر باشید و اخبار را دنبال نمایید.
شانس همیشه وجود دارد، باید به دنبال علاقه تان بروید، چه یک موضوع بزرگ و پیچیده باشد و چه هر موضوع پیش پا افتاده ای.
از منبع خبری که دریافت می کنید مطمئن باشید. به هرچیزی که در اینترنت می خوانید اعتماد نکنید. کمی جستجو نمایید و سپس نتیجه بگیرید که آن خبر، درست است یا شایعه ای بیش نیست.



11- مطالعه کنید.





چیزی بهتر از مطالعه وجود ندارد تا کمک تان کند.
آقای Deepak Mehta کتاب های زیادی را معرفی می کند از کتاب های تخیلی بزرگسالان تا کتاب های چارلز دیکنز. او معتقد است که اینگونه می توانیم زاویه دید متفاوت پیدا کنیم. اگر نقطه نظری مطابق نظر شما نیست، نگران نشوید و آن را بپذیرید.
هچنین مطالعه بهترین راه برای تمرین ذهن است زیرا باعث می شود تا تمام نواحی آن فعال بماند. فرض کنید که ذهن یک ماهیچه است، اگر از آن استفاده نکنید، از دستش می دهید.



12- هفته تان را مرور کنید.


یکی از بهترین عاداتی که پیشنهاد می کنیم حتما به آن خو بگیرید، مرور کردن هفته است. هفته تان را مرور کنید تا نگاهی به هفته گذشته تان داشته باشید و همچنین بتوانید به هفته آینده تان نیز تکیه کنید.
تعمق کنید که:
1. چه اتفاق خوبی هفته گذشته افتاد؟ - به خاطر آن جشن بگیرید و آن را ادامه دهید
2. چه کاری خوب پیش نرفت؟ - آن را متوقف کنید
3. با توجه به پاسخ های بالا، چه تغییراتی باید ایجاد شود تا هفته آینده بهتر شود؟



13- سفر کنید.


مهم نیست که چقدر در 20 تا 30 سالگی سفر می کنید اما مهم است که چگونه سفر می کنید.
مانند یک گردشگر نباشید، مثل یک مسافر باشید. این به شما کمک می کند تا بینش تان را بالا ببرید و بفهمید که دنیا همان اندازه که بزرگ است، کوچک نیز هست.
نکته اصلی این است که چیزهای جدید را تجربه کنید. بدانید که دنیایی بسیار بزرگ تر در خارج از جایی که هستید وجود دارد. راجع به تمامی فرهنگ ها بیاموزید. غذاهای جدید را امتحان کنید. حتما از چیزهایی که کشف می کنید، شگفت زده خواهید شد.
پیشنهاد می شود با کسانی که کاملا با شما غریبه هستند سفر کنید. از طرز تفکر گوناگون بشر استفاده کنید. اگر احساسات آن ها را به خوبی فهمیدید می توانید درکی از این قضیه داشته باشید که در ذهن هر فرد چه می گذرد؟



14- کاری اجتماعی و خارج از منطقه امن خود انجام دهید.





در مراسم های اجتماعی کوچک شرکت کنید. خیلی مهم است که آدم های بیشتری خارج از دایره دوستانتان را ببینید و خود را از نگرانی های اجتماعی تان رها سازید. این خیلی خوب است که در دهه سوم زندگی بتوانید با اطرافیانتان راحت باشید.
معلوم است که بعد از دانشگاه گروه های اجتماعی هر فردی تغییر می کند، بنابراین وصل شدن به سازمان هاست که به مردم کمک می کند تا دایره افراد اطرافشان را گسترده سازند.
دایره افرادی که دوستشان دارید را گسترده سازید و برایشان وقت بگذارید. تا به حال نشده است که فردی در انتهای زندگی اش حسرت نخورد که چرا زمان بیشتری با کسانی که دوستشان دارد، سپری نکرده است.



15- دائم بیاموزید.


این حقیقت که از زمانی که پایتان را در دانشگاه یا دبیرستان می گذاشتید چند سال می گذرد، دلیل نمی شود که یادگیری را کنار بگذارید.
خود را فقط به موضوعاتی که مربوط به کارتان است محدود نکنید. Steve Jobs بعد از خروج از دانشگاه، گه گاه در کلاس هایی حاضر می شد، یکی از کلاس هایی که در آن شرکت کرد، کلاس خوشنویسی بود که بعدها خیلی به او کمک کرد و باعث شد تا صفحه آرایی بسیار شگفت انگیزی برای کامپیوترهای شخصی طراحی کند.



16- یک کار جانبی داشته باشید.


احتمالا در هیچ سن دیگری به اندازه 20 تا 30 سالگی وقت خالی ندارید، از آن استفاده کنید و یک کار جانبی راه بیاندازید. مطمئن باشید که ROI خوبی برایتان فراهم می کند.
کار جانبی یک نوع تجارت است که می توانید در اوقات خالی خود از آن استفاده کنید که بهتر است متناسب با علاقه تان باشد. فرصتی است تا علایق تان را تجربه کنید در حالی که مشغول به انجام شغل اصلی تان هستید.
بزرگترین چیز برای داشتن این گونه شغل ها، جدا از درآمد بیشتر آنها، این است که این امکان را برای تان فراهم می کند تا از استعدادهای تان که درکار اصلی تان کاربردی ندارند استفاده کنید.



17- زندگی خاطره انگیز بسازید.


همه مردم آرزوی زندگی خاطره انگیزی دارند ولی حقیقت غم انگیز این است که همه به آن نمی رسند.
آقای Garis 2 سال به سراسر دنیا سفر کرد و نتیجه سفر خود را اینگونه بیان کرد: زندگی تعداد روزهایی نیست که سپری می کنیم، بلکه تعداد روزهایی است که به خاطر می آوریم.
نکته اصلی برای داشتن زندگی خاطره انگیز، پیروی کردن از قالبی است که عادات روزمره زندگی را بشکند و هر روز یک تغییری در زندگی ایجاد کند و هر روز جوری رفتار نماید که نمی خواهد آن روز را از دست بدهد.


تاریخ درج: 1395/09/17
دانلود مقاله