6 دروغی که ما را از موفقیت دور می سازد!

6 دروغی که ما را از موفقیت دور می سازد!

یکی از موانع اصلی که باعث عدم دستیابی به موفقیت می شود، دروغ هایی است که به خودمان می گوییم. اگر می خواهید فرد موفقی باشید باید این دروغ ها را شناسایی کرده و از شر آن ها خلاص شوید. ممکن است زمان ببرد، ممکن است موانعی سر راهتان قرار گیرد، اما با غلبه بر آنها و شانه خالی نکردن، حتما به موفقیت می رسید.
و فقط شما می دانید که این موفقیت یک شبه به دست نیامده است.


1- نمی دانم از کجا شروع کنم



وقتی می خواهید از ابتدا شروع کنید، با خودتان اینگونه می پندارید که می دانید ابتدا کجاست. اما مغزتان اینگونه عمل نمی کند. در عوض از هر جا که می توانید شروع کنید.
کتاب مفید و مرتبط با علاقه تان را انتخاب نمایید و تمام فصول کتاب را بخوانید. سپس کتاب بعدی را بردارید. این شروع هر چالشی در هر زمینه ای برای اکثریت مردم است. بعد از این مرحله، رخوت و سستی به پایان می رسد.
زمانی که امیدوارید، خوش بین هستید و یا به همه چیز دیدی مثبت دارید، می توانید به هرچه که می خواهید دست یابید.


2- فردا شروع خواهم کرد.


این جمله ی معروف را به یاد دارید که "امروز، اولین روز از بقیه ی زندگی ات است" ؟ ممکن است قدیمی و پیش پا افتاده باشد اما درست است. امروز،امروز است،پس منظور از فردا کی است؟ همیشه فرداست. این یک حقیقت تلخ است و باعث می شود تا عقب افتادن موفقیت به روزی دیگر آسان شود.
شروع کردن کار همان اندازه انرژی می خواهد که بهانه آوردن برای انجام ندادن کار می خواهد.
اگر دوست دارید که به هدفتان برسید، از لحاظ مالی مستقل باشید و زیر بار قرض نروید از یک To-Do List کمک بگیرید.
حداقل 3 چیزی که امروز انجامش می دهید را یادداشت نمایید، مهم نیست که چه چیزی باشند. کلید موفقیت این است که امروز شروع کنید نه فردا.


3- من آمادگی چنین موفقیتی را ندارم



باور داشتن این موضوع که تغییر ممکن است، تغییر کردن را ممکن می سازد و صد البته بر عکس آن نیز صادق است. اگر باور داشته باشید که آمادگی چنین موفقیتی را ندارید، متاسفانه آمادگی اش را نخواهید داشت.
نگذارید این صحبت های درونی شما را به دام بیاندازد. به یاد داشته باشید: هرچه بگویید، همان رخ می دهد.


4- خیلی دیر شده است، و شانسم را از دست خواهم داد.


همانطور که مشخص است، هیچکس موفق به دنیا نمی آید. دستیابی به موفقیت از طریق یادگیری مهارت هایی که برای کسب موفقیت لازم است حاصل می شود و سال ها طول می کشد.
دومین چیزی که به به خودتان می گویید این است که بسیار سنتان زیاد است و یا بازار رقابت بسیار شلوغ است و یا امکانات ندارید. با این حرف ها خودتان را کاملا برای شکست آماده می کنید.
به علاوه تاریخ پراست از داستان های موفقیت که در آخر عمر افراد حاصل شده است. اولین کتاب Julia Child در سال 1961 منتشر شد، زمانی که او 48 سال سن داشت. Ray Kroc موسس مک دونالد در سن 52 سالگی به موفقیت رسید. و Colonel Sanders موسس KFC در 62 سالگی به موفقیت رسید.
اگر مطمئن نیستید که می توانید مثل این افراد موفق شوید یا خیر با تمریناتی که آقای Schulte پیشنهاد داده است، اهداف خود را مصور کنید و این موارد زیر را دنبال کنید. اینها پایه های موفقیت شما خواهند بود:
- به چه چیزهایی نیاز دارید تا هدفتان را محقق سازید؟
- چه تغییری را امروز می خواهید ایجاد کنید؟
- از چه چیزهایی باید دست بکشید که خودتان هم از آن مطلعید؟


5- وقت ندارم.



این یکی از معمول ترین دروغ هایی است که همیشه به خودمان می گوییم. همه ی ما زمان داریم، چه باور داشته باشیم چه نداشته باشیم، بیشتر از چیزی که فکر کنیم زمان داریم. معلوم نیست چرا مردم این عبارت را بکار می برند ولی مشخص است که به موفقیتشان اهمیت نمی دهند و دوست ندارند موفق باشند.
اگر می خواهید فردی موفق باشید، هدف های زندگی تان را اولویت بندی نمایید و وقت کمتری در صفحات اجتماعی بگذرانید. یادتان باشد همه ی ما زمان داریم، مسئله اولویت بندی کارهاست.


6- دوستانم مانع پیشرفت من نیستند.



یک جمله ی معروف هست که می گوید: شما شبیه 5 فردی می شوید که بیشترین زمان را با آنها سپری کرده اید.
زمانی که روزتان را با افرادی منفی می گذرانید، افرادی که دائم بهانه می گیرند و یا عصبانی هستند، مسلما شما را هم فردی ناراحت می کنند. دنبال دوستانی باشید که اعتماد به نفس دارند، مشوق و محرک خوبی هستند و دارای رفتاری باشند که بشود سرمشق خود قرار داد. وقت زیادی با این نوع آدم ها بگذرانید تا رفتارتان شبیه به آنها شود.
اغلب داستان های موفقیت این گونه است که فرد موفق، اطرافش را افراد موفق پر کرده است.
ممکن است در این زمینه نیاز داشته باشید که مربی (Mentor) بگیرید که نصیحت های موفقیت آمیزی به شما بکند.


تاریخ درج: 1395/06/27
دانلود مقاله