7 افزونه ی کاربردی برای ارائه های جذاب تر با پاورپوینت

7  افزونه ی کاربردی برای ارائه های جذاب تر با پاورپوینت

فرض کنید خود را برای ارائه ی مطلبی با پاورپوینت آماده می کنید. ابتدا تمام محتوایتان را در نرم افزار وارد کرده و سپس به حالت اسلاید شو در می آورید، تا به حال به این فکر کردید که چگونه می توانید ارائه ای جذاب تر داشته باشید؟
همه ی ما به خوبی می دانیم که ایجاد ارائه ای جذاب که تمام شنوندگان را به خود جذب کند کاری بسیار مشکل است. اما اگر دغدغه ی شما نیز این است که تمام توجه مخاطبین خود را جلب کنید و فکر می کنید ابزار این کار را ندارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا این افزونه های رایگان و کاربردی را روی نرم افزار پاورپوینت خود نصب نمایید. مطمئن باشید این ابزار به جذابیت ارائه ی شما کمک می کند و باعث می شود تا مخاطبین مجذوب ارائه تان شوند.



1- ispring Free – تبدیل فایل ارائه به قالب های Flash، HTML و SCORM


iSpring Free به شما کمک می کند تا فایل ارائه تان را به راحتی به یک ارائه ی آنلاین تبدیل کنید، زیرا این امکان را فراهم می کند تا فایل تان به فرمت های Flash یا HTML در بیاید.
این افزونه شما را قادر می سازد تا تمام مستندات، ویدئو ها و تصاویرتان را یک جا گردآوری کنید و باهم مثل یک بسته، روی اینترنت و یا هر بستر آموزشی که با SCORM 1.2 مطابقت داشته باشد، قرار دهید. این افزونه روی ویندوزهای 7،8، XP،Vista قابل اجرا شدن است و با پاورپوینت های 2007 به بعد مطابقت دارد.





1.1- iSpring Suite 8 – تمام ابزار مورد نیاز برای آموزش مجازی


آیا آموزش مجازی قوی تری می خواهید؟ به کمک iSpring Suite 8 می توانید ارائه ی خود را به دوره های آنلاین تبدیل کنید. به این دمویی که با iSpring Suite ساخته شده نگاهی بیاندازید.





مزایای iSpring Suite:

دروس آنلاین مناسب برای موبایل: با تبدیل به فایل های HTML، Flash، SCORM، AICC، Tin Can API، MP4 و ...
سخنرانی ویدئویی: اسلایدهای ارائه رو به صورت ویدئو در می آورد.
تست و ارزیابی: از 23 مدل سوال استفاده می کند.
ضبط کردن تصویر به همراه قابلیت ویرایش ویدئو: به راحتی می توانید کل تصویر صفحه نمایش را ضبط کنید و بعدا آن را ویرایش نمایید.
شبیه سازی مکالمه: می توانید مهارت ارتباطی خود را با تمرین، بهبود دهید.
قابلیت تعامل با مخاطبین: قابلیت ارائه به صورت FlipBook ، تایم لاین و FAQ
اپ موبایل رایگان: محتوای ساخته شده می تواند در حالت آفلاین هم روی دستگاه های اندروید و iOS به نمایش در بیاید.



2- Oomfo – اضافه کردن نمودارهای جذاب و دلخواه


Oomfo یک افزونه ی بسیار جالبی است که به شما این امکان را می دهد تا نمودارهای قشنگ و هوشمندی را متناسب با ارائه تان رسم نمایید. این افزونه نمودارهای جالب آبشاری ،پارتو، هرمی، قیفی و ... را رسم می نماید. این افزونه روی پاورپوینت 2003 به بعد کار می کند. توجه داشته باشید که این افزونه فقط بر روی پاورپوینت 32 بیتی اجرا خواهد شد.





3- Office Timeline – ایجاد برنامه زمانبندی، تایم لاین و نمودار گانت


OfficeTimeline این امکان را به شما می دهد تا زمانبندی، تایم لاین و نمودار گانت حرفه ای برای پروژه ی خود بسازید و اهدافتان را دنبال نمایید. این افزونه مناسب Knowledge worker، بازاریابان، متخصصین IT و مدیران پروژه است. این افزونه با پاورپوینت 2007 به بالا کار می کند.





4- CAVY – همانند کردن سایز و شکل و موقعیت اشکال


CAVY این امکان را فراهم می سازد تا موقعیت اشکال را باهم جا به جا کنید و یا اینکه از اشکال با همان سایز کپی بگیرید و در همه ی اسلایدهاتون در همان مکان درج نمایید.






5- QR4Office – تولید یک کد QR


QR4Office یک تولید کننده ی کد QR بسیار راحت و تمیز است. به شما این امکان را می دهد تا یک کد QR تولید نمایید و در ارائه تان به کار ببرید. مثلا می توانید در دوره ی آنلاینی که طراحی کردید یک کد QR قرار دهید که مخاطبینتان به کمک آن بتوانند اطلاعات اضافی کسب نمایند مثل اینکه منابع دروس را بیابند. و یا می توانید کد QR را برای انجام یک نظرسنجی و یا گرفتن بازخورد، قرار دهید. این افزونه در پاورپوینت 2013 به بعد کار می کند.






6- LiveWeb – قراردادن صفحات وبی که به صورت دائم در حال تغییرند در ارائه


LiveWeb صفحات وبی که به صورت دائم در حال تغییرند را در ارائه قرار می دهد و این صفحات قابلیت تازه سازی هم زمان در طول ارائه را دارند.
این افزونه این امکان را به شما می دهد تا از هر سایتی که می خواهید در ارائه تان کمک بگیرید، مثل این می ماند که اسلاید شما شبیه به مرورگر اینترنت شود. این افزونه در پاورپوینت 97 به بعد کار می کند.





7- PowerPoint Labs – بهبود امکانات تصویری اسلایدها


PowerPoint Labs یک ابزار برای صرفه جویی در زمان است بدین معنی که ویژگی هایی در اختیارتان قرار می دهد تا ارائه تان از لحاظ بصری گیراتر باشد.
برای مثال، این افزونه شما را قادر می سازد تا قسمت مورد نظر خود در اسلاید را روشن نمایید، قسمت مد نظر را هایلایت نمایید، یک بخش ویژه در اسلاید را بزرگنمایی کنید، یک بخشی از تصویر را ببرید و کارهایی از این قبیل. این افزونه با پاورپوینت های 2010 و 2013 کار می کند.





نتیجه گیری:


هریک از این افزونه ها ارزش های ویژه ای برای سازمان ها خلق می کند. چه با هم بکار بروند و چه هر یک به تنهایی، راهی بسیار مناسب برای جذاب کردن ارائه ها محسوب می شوند. پاورپوینت به تنهایی قابلیت های زیادی دارد، اما این افزونه ها در ارتقای پاورپوینت نقش به سزایی دارند.


تاریخ درج: 1395/07/13
دانلود مقاله