7 توصیه برای مشتاقان ورود به دنیای IT

7 توصیه برای مشتاقان ورود به دنیای IT

با وجود افزایش جهانی نرخ بیکاری در صنعت IT، حقوق و مزایا در حال افزایش است. دنیای تکنولوژی در حال تحولات سریع و بزرگ است. جایی که آدم های حرفه ای در آن کار کنند. افزایش فرصت هایی برای نوآوران و ارائه دورنمایی از آینده نیز به دنیای تکنولوژی اضافه شده است.
در حقیقت، 75 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی که در آمریکا تدوین شده بود، گفته اند که این فضایی که برای نوآوران خلق شده است و همچنین باعث کسب درآمد هایی بیشتر شده است، آنها را به دنیای IT جذب کرده است. بالای 3.5 میلیون نفر در آمریکا در صنعت IT مشغول به کارند. همچنین مشاغل مرتبط با کامپیوتر جایگاه پنجم را در میان 20 شغل با رشد سریع را کسب کرده اند.
وزارت کار آمریکا می گوید IT شاهد بیشترین رشد طی 7 تا 10 سال آینده خواهد بود. اگر دوست دارید وارد این زمینه کاری شوید و در این راه دستی بر آتش داشته باشید، حتما مهارت های زیر را کسب نمایید.



1- دانش پایه در زمینه برنامه نویسی





کد زدن شاید برای کسانی که نمی خواهند در زمینه IT نقش اجرایی داشته باشند، ایده ای ترسناک باشد. اما بدون این مهارت از همکارانتان عقب می افتید. با یادگیری مواردی ساده و کوچک مثل HTML شروع کنید. و اگر تا کنون وب لاگ وردپرس نیز داشته اید، به طور اتفاقی کمی برنامه نویسی یاد گرفته اید بدون آنکه بدانید. همچنین می توانید وقتتتان را در وب سایت های آموزش کد زدن که دوره های رایگان برای مشتاقان و مبتدیان ارائه می دهند نیز سپری کنید. و با این کار ایده هایی راجع به کلیات کسب نمایید.



2- دانشی در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو





با رشد روز افزون وابستگی به جستجو در گوگل، تمام ما برای موفق شدن نیاز داریم که محصول، برند و شرکت مان در نتایج اولیه جستجو در گوگل قرار گیرد. اینجاست که نقش بهینه سازی موتورهای جستجو پررنگ تر می شود. سئو روشی است که با آن از جایگاه قرار گیری مان در نتایج جستجو اطمینان حاصل می کنیم. و می توانیم با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، کاری کنیم تا خدمات و محصولات ما بیشتر در معرض دید کسانی که به آن نیاز دارند، باشد و جایگاه خود را بهبود دهیم.



3- مهارت در کنترل شبکه های اجتماعی


در حالی که ممکن است ما به فیسبوک و توئیتر به عنوان پیش برنده موفقیت های شرکت نگاه نکنیم، حقیقت این است که امروزه شخصیت آنلاین هر کسب و کار می تواند در موفقیت و شکست سازمان ها نقشی به سزا ایفا کند. از آنجایی که تمام شرکت ها صفحات اجتماعی خود را دارند، اینکه چطور از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا از آنها بهره مند شوید بسیار مهم است و اگر در استفاده از این شبکه های اجتماعی خبره شوید، قطعا در صدر قرار می گیرید.



4- داشتن درکی از تجربه کاربری





با توجه به اینکه قسمت عمده ای از وقت ما در روز صرف تماشای صفحه موبایل، تبلت، مانیتور یا تلویزیون می شود، بسیار مهم است که بدانید چطور از این صفحات مختلف استفاده کنید. باید مطمئن شوید مشتری شما تجربه دلپذیری از گشت و گذار در وبسایت شما یا کار با اپلیکیشن موبایلی کسب و کار شما دارد. اگر به تجربه کاربری توجه کاملی بکنید و با ارتقا دادن آن بتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید، می توانید نام موفقی از خود در صنعت IT بسازید.



5- توانایی کار تیمی


درحالی که واقعا یک کلیشه است، اما در هیچ جای دیگری بیشتر از دنیای IT کاربرد ندارد. دنیایی که Crowd sourcing و Open sourcing هنجارهای آن است. شرکت ها در سراسر جهان درب های شان را به روی افرادی که روی پروژه ها کار می کنند، باز کرده اند و این ایده از شرکت های بزرگی همچون گوگل و اپل شروع شد. در این شرایط، اگر شما فردی باشید که در تیم به خوبی کار انجام دهید، سرمایه شرکتتان محسوب می شوید و همچنین یک کارمند ارزشمند به حساب می آیید.



6- اشتیاق زیاد به یادگیری و تحقیق




ممکن است که شما فارغ التحصیل هنر باشید و بخواهید پا به دنیای IT بگذارید، یا فردی مبتدی با ذهنی کنجکاو باشید که دنبال کسب یک شغل متوسط در این زمینه هستید. حصول اطمینان از اینکه شما فردی با توانایی یادگیری سریع هستید، شرایط را به نفع تان باز می گرداند. همچنین با حصول اطمینان از اینکه توانایی یادگیری سریع و تحقیق کردن در رزومه تان وجود دارد، بزرگ ترین قدم را در راه ورود به دنیای IT برداشته اید.



7- گسترش ارتباط با دیگران





ایجاد شبکه ای از انسان ها در اطرافتان، آخرین ایده ای است که در دنیای نوآورانه IT به درد می خورد. تا جایی که برایتان ممکن است دوستان جدید پیدا کنید، هرلحظه امکان دارد که ارتباطات به کمک شما بیایند و در جهت رفع مشکلات شما مفید واقع شوند. شما باید این ویژگی را در خود تقویت کنید.


تاریخ درج: 1395/09/24
دانلود مقاله