9 کاری که باید تا 20 سالگی انجام دهید، تا در 30 سالگی میلیونر شوید.

9  کاری که باید تا 20 سالگی انجام دهید، تا در 30 سالگی میلیونر شوید.





Richard Branson


هر فردی همان اندازه که پول می خواهد می تواند پولساز باشد. این را آقای Steve Siebold که یک میلیونر خود ساخته است می گوید. او همچنین مطالعاتی روی 1200 ثروتمند جهان داشته است.
ما برای آنکه در سن 30 سالگی میلیونر شوید، 9 نصیحت و توصیه را از قول افرادی که درجوانی میلیونر شدند را برایتان گردآوری کردیم.
ما این نصایح را ضمانت نمی کنیم اما انجام آنها هیچ ضرری برایتان به دنبال نخواهد داشت.



















1- تمرکز بر درآمدزایی

Richard Branson
در وضعیت اقتصادی که الان با آن مواجه هستیم، میلیونر ماندن کار بسیار دشواری است.
گام اول تمرکز روی افزایش درآمد و تکرار این رویه است.
آقای Grant Cardone می گوید درآمد من در ماه اول که مشغول به کار شدم 3000 دلار در ماه بود و 9 سال بعد به 20،000 دلار در ماه رسید. اگر به دنبال پول بروید، این کار شما را مجبور می کند تا درآمد خود را کنترل کنید و از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.
کسب درآمد بیشتر در عمل کاری دشوار است. البته راه های زیادی برای این کار وجود دارد.







2- از چندین راه پول دربیاورید.

Richard Branson
یک راه برای کسب درآمد بیشتر این است که از چند راه پول دربیاورید.
آقای Thomas c.Corley یک مطالعه و تحقیق 5 ساله در این زمینه انجام داده است و به نتایج زیر رسیده است:
65% افراد ثروتمند خودساخته 3 راه برای کسب درآمد دارند.
45% افراد ثروتمند خودساخته 4 راه برای کسب درآمد دارند.
29% افراد ثروتمند خودساخته بالای 5 راه برای کسب درآمد دارند.
راه های اضافی کسب درآمد شامل دریافت اجاره ملک، سرمایه گذاری در بورس و یا شریک شدن در بخشی از یک کسب و کار است.
داشتن 3 راه برای کسب درآمد ایده آل ترین روش است اما داشتن راه های بیشتر امنیت مالی تان را به همراه خواهد داشت.







3- برای سرمایه گذاری پس انداز کنید نه برای ذخیره کردن پول



تنها دلیل برای پس انداز کردن پول، سرمایه گذاری کردن با آن است. پس انداز خود را در یک حساب امن قرار دهید. به این حساب هیچگاه دست نزنید حتی در موارد ضروری! این کار باعث می شود تا گام یک را ناخواسته دنبال کنید – افزایش درآمد.
تا امروز در سال جاری حداقل 2بار پیش آمده است که دیگر پول نقد نداشتم، دلیل آن پس انداز در حساب هایی بود که برداشت پول از آنها امکان نداشت.
سرمایه گذاری اصلا کار پیچیده و ترسناکی نیست. ساده ترین کار برای شروع پرداخت حق بیمه برای استفاده از حقوق بازنشستگی در دوران بازنشستگی است.







4- از خودنمایی دوری کنید.



آقای Cardone می گوید من تا زمانی که کسب و کارم نگرفته بود و گردش مالی خوبی نداشتم، ساعت و ماشین گران بها نخریدم.
او می افزاید: من زمانی که میلیونر شدم، همان خودروی سابقم را داشتم. سعی کنید با ارزش های کارتان شناخته شوید نه با زیورآلاتی که می خرید.
آیا برای پس انداز بیشتر و خرج کردن کمتر نیاز به انگیزه ی بیشتر دارید؟ داستان آدم های پولداری را بخوانید که چه استراتژی هایی برای خرج کمتر و پس انداز بیشتر به کارگرفتند. آنها اکثر درآمد خود را تا قبل از 40 سالگی پس انداز می کردند.







5- طرز فکرتان در مورد پول را عوض نمایید.



آقای Steve SIebold می گوید: ثروتمند شدن از طرز فکر شما و از باورهایتان آغاز می شود.
در انتها راز ثروتمند شدن تفکر است. در حالی که اکثر مردم فکر می کنند پولدار شدن دست خود آدم نیست، آدم های پولدار معتقدند ثروتمند شدن به درون آدم بستگی دارد.







6- روی خودتان سرمایه گذاری کنید.



آقای Tucker Hughes معتقد است امن ترین راه سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خود آدم برای آینده اش است. ایشان در سن 22 سالگی به یک میلیونر تبدیل شدند. او می گوید: روزی 30 دقیقه مطالعه نمایید، زمانی که در حال رانندگی هستید به پادکست های مرتبط گوش دهید و در جستجوی مربی تان باشید. نیازی نیست در زمینه ی مورد علاقه تان بهترین باشید، بلکه سعی کنید فردی قابل در همه ی زمینه ها باشید و بتوانید در همه ی آنها اظهار نظر نمایید. از مباحث مالی گرفته تا سیاسی و ورزشی. دانش را مانند هوا مصرف کنید و سعی کنید در همه ی زمینه ها مطلب یاد بگیرید.
داستان زندگی افراد موفق در این راه را بخوانید. Warren Buffett نمونه ی معتبری در این زمینه است، او 80 درصد از روز خود را به مطالعه اختصاص می دهد.







7- اهداف خود را تعیین کنید و راه رسیدن به آنها را مجسم نمایید.



اگر واقعا دوست دارید که پول بیشتری در بیاورید باید در ابتدا اهداف واضح و مشخصی داشته باشید و سپس برنامه ی معینی برای رسیدن به این اهداف داشته باشید. پول به یک مرتبه ظاهر نمی شود، باید برای بدست آوردن آن تلاش نمایید.
افراد پولدار متعهد می شوند که ثروت را کسب نمایند. این تعهد باعث می شود تا تمرکز، دانش، اراده و کمی تلاش را ضمیمه ی کار کنند.
اولین دلیلی که باعث می شود تا اکثر مردم به آنچه می خواهند دست پیدا نکنند این است که نمی دانند چه می خواهند. و این برای افراد پولدار مسئله نیست زیرا آنان می دانند که پول و ثروت می خواهند.







8- وقت بیشتری با افرادی که تحسینشان می کنید، بگذرانید.



آقای Andrew Carnegie که از هیچ شروع کرد و الآن ثروتمندترین فرد آمریکاست می گوید: من تمام ثروت خود را توسط یک چارچوب بدست آوردم و آن ذهن خبره است. ایده ی اصلی این چارچوب این است که با افراد باهوش و با استعداد معاشرت نمایید، افرادی که دید شما را گسترش می دهند، زیرا همیشه این گونه است که ترکیب و هم سویی چندین ذهن خلاق و با هوش بسیار قدرتمند تر از یک ذهن است.
علاوه بر همه ی این مطالب، ما همیشه شبیه به کسی می شویم که اوقات بیشتری را با او می گذرانیم. این دلیلی است که ثروتمندان را مجبور می کند تا با ثروتمندان معاشرت کنند.
در اغلب موارد ارزش خالص شما منعکس کننده ی سطح و جایگاه دوستان نزدیکتان است. در کنار افراد موفق بودن موجب می شود افق ذهنی شما توسعه یابد و درآمد شما به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
حقیقت این است که میلیونرها بسیار متفاوت تر از قشر متوسط جامعه راجع به پول فکر می کنند، و در کنار آنها بودن باعث افزایش ثروت شما می شود.







9- اهداف بزرگ برای خود ترسیم کنید.



آقای Cardone می گوید بزرگترین اشتباه مالی که انجام دادم این بود که به قدر کافی بزرگ فکر نکردم. من به شما توصیه می کنم که اگر می خواهید میلیونر شوید هدف گذاری تان بالاتر از میلیون باشد.
آنچه که کمبودش احساس می شود افرادی با رویای بزرگ است نه پول و ثروت.





تاریخ درج: 1395/08/02
دانلود مقاله