آشنایی با وب سایت HackerRank

آشنایی با وب سایت HackerRank

در مقاله ی قبل تحت عنوان رتبه بندی 10کشور برتر برای برنامه نویسان – آمریکا در لیست نیست! از وب سایتی نام بردیم که برای برنامه نویسان مفید است و باعث ماهر شدنشان می شود.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با این وب سایت بیشتر آشنا سازیم.


 HackerRank وب سایتی است که تمرکز آن روی ماهیت رقابتی برنامه نویسان است. این وب سایت چالش های هفتگی برگزار می کند که از شما به عنوان کاربر سایت می خواهد تا در این چالش ها شرکت کنید. چالش ها برای انواع زبان های برنامه نویسی و در سطوح مختلف آن تهیه شده است و شامل همه نوع سوالی می شود، مانند الگوریتم نویسی، functional Programming، Linux shell cmds و حتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.
این وب سایت کمک خیلی خوبی است برای کسانی که علاقه مند به برنامه نویسی هستند، اما آن را بلد نیستند. یک دوره ی 30 روزه برگزار می کند تا گام به گام برنامه نویسی را یاد بگیرید.
این وب سایت به کمک Gamification، طوری برنامه نویسان را به چالش می کشاند که هم برای برنامه نویسان جذاب باشد و هم به نفع خودشان باشد.
هر زبانی که مورد علاقه تان باشد را می توانید انتخاب کنید و در مسئله مورد نظرتان به تمرین بپردازید. اینگونه هم در زبان دلخواهتان مهارت پیدا می کنید و هم از لحاظ سرعت و دقت پیشرفت می نمایید.
محیط ویرایشگر کد در این وب سایت خیلی جذاب طراحی نشده است زیرا هدف از ساخت این وب سایت فقط رقابت برنامه نویسان است.
HackerRank با اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می کند می تواند بگوید که هر کشور در چه زبانی قوی است و با جمع بندی امتیاز کشور ها در تمامی دسته های موجود، می تواند بگوید برترین کشور در زمینه برنامه نویسی کدام کشور است.
در حال حاضر بالغ بر 1.5 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.


تاریخ درج: 1395/06/23
دانلود مقاله