آیا قابلیت ها و مزایای کلیدی ITIL را می شناسید؟ قسمت دوم

آیا قابلیت ها و مزایای کلیدی ITIL را می شناسید؟ قسمت دوم

در مقاله ی قبلی تا حدودی با قابلیت ها و مزایای کلیدی ITIL آشنا شدیم. در این مقاله به ادامه ی تشریح آن قابلیت هاو مزایا می پردازیم و در نهایت می توانیم بفهمیم که با خواندن ITIL چه چیزهایی به دست می آوریم.


7- حصول اطمینان از تطابق خدمات با نیازها و انتظارات مشتریان در ITIL

به کمک فرآیند Service Level Management در ITIL می توان اهداف قابل اندازه گیری تعیین کرد، همچنین می توان بهترین ترکیب از نظارت، اندازه گیری و گزارش گیری را داشت. همچنین باعث می شود تا اقدامات اصلاحی مشخص شود.



8- حصول اطمینان از در دسترس بودن خدمات برای مشتریان در هرجا 

به کمک فرآیند availability management در ITIL می توان برای بازیابی خدمت برنامه ریزی کرد و مواردی که خدمت را از دردسترس بودن خارج می کند را تجزیه و تحلیل کرد تا بهبود مداومی را برای خدمت ایجاد کرد.



9- حصول اطمینان از متاثر نشدن کسب و کار و مشتریان با خطاهای غیرمنتظره خدمات

به کمک فرآیند Service continuity management در ITIL می توان برنامه های کسب وکار را با برنامه های مشتریان همسو کرد. برای پاسخ دادن به نیازمندی های مشتریان با بکاربردن استراتژی بازیابی ، ریسک تا سطح خدمت پایین می آید.



10- پیش بینی، واکنش به موقع نشان دادن و تاثیر گذاری روی تقاضای خدمت با حداقل هزینه به کمک ITIL

به کمک فرآیند Demand Management و فرآیند Capacity Management و سندهایی مثل UP، PBA و ارائه ی خدمت در سطوح مختلف، سطح بهینه ای از ظرفیت را ایجاد کرده و نوسانات حاصل از تقاضا را به خوبی مدیریت می کند.



11- حمایت از تغییرات کسب و کار با سرعتی که مشتریان بدان نیاز دارند، همراه با حفظ حالت ثبات و ریسک محیطی اندک

به کمک فرآیند Change Management در ITIL، در حالی به تغییرات پاسخ داده می شود که ریسک کسب و کار کنترل شده باشد و شدت اختلالات فرآیندهای مرتبط با مشتری کمینه شود.



12- ایجاد و حفظ رابطه ی مثبت با مشتریان و بهبود رضایت مشتری

به کمک فرآیندهای Business Relationship Management و Service Level Management در ITIL، می توانید تیمی قوی از نظر درک نیاز و انتظارات مشتریان داشته باشید و آنها را بهتر مدیریت کنید.



چرا یادگیری ITIL و شرکت در آزمون مهم است؟



چگونه به کمک ITIL برای سازمان خود ارزش بیافرینیم؟



برای دریافت فایل کامل روی عکس زیر کلیک نمایید:




تاریخ درج: 1395/07/26
دانلود مقاله