رتبه بندی 10 کشور برتر برای برنامه نویسان – آمریکا در لیست نیست!

رتبه بندی 10 کشور برتر برای برنامه نویسان – آمریکا در لیست نیست!

HackerRank این هفته مقاله ای منتشر کرد که طبق آن مشخص می شود کدام کشورها برنامه نویسان بهتری دارند.
HackerRank یک وب سایت برای تمرین برنامه نویسی است که به برنامه نویسان این فرصت را می دهد تا در زبانی که برنامه می نویسند زبردست و ماهر شوند. این وب سایت با چالش هایی که برای هر زبان برنامه نویسی مطرح می کند، برنامه نویسان را از لحاظ سرعت و دقت به چالش می کشاند. 1.5 میلیون برنامه نویس با این وب سایت همیشه در حال تمرین مهارت های خویش هستند.
به زودی در مقاله ای جداگانه وب سایت HackerRank را معرفی می کنیم.
این مقاله به موضوعاتی از قبیل: کدام کشورها در زمینه برنامه نویسی بهترند، کدام نوع چالش بین برنامه نویسان محبوب تر است، کدام کشور بر کدام نوع چالش مسلط است واینکه هر کشوری بر چه زبانی بیشتر تسلط دارند، پرداخته است.
در حالی که کشورهای امریکا و هند، کاربران زیادی در این وب سایت دارند، هر دو امتیازهای نا امید کننده ای کسب کردند. امریکا در رده 28 ام و هند در رده ی 31 ام این لیست قرار دارد.
پس کدام کشور ها 10 جایگاه اول این لیست را از آن خود کردند؟ دلیل این موفقیتشان چیست؟
با هم می خوانیم:



شماره 10 – ایتالیا





این کشور بسیار تحسین بر انگیز ظاهر شده است، در چالش های دیتابیس و tutorial رتبه ی دوم را کسب کرده است. به نظر می رسد HackerRank تنها کسی نیست که ایتالیا را در این زمینه باور دارد، زیرا اپل دانشکده ای که برای برنامه نویسان IOS در نظر داشت، در دانشگاه Napoli Federico II در ایتالیا ساخت. (تصویر دانشگاه – شکل بالا)



شماره 9 – جمهوری چک





جمهوری چک مسلط برچالش های Shell Scripting است. همچنین در چالش های ریاضی رتبه دوم را در HackerRank کسب کرده است. این مهارت ها باعث شد تا جمهوری چک رتبه ی 9ام را کسب کند.



شماره 8 – فرانسه





طبق تحقیق HackerRank فرانسوی ها بر چالش های ++C مسلط هستند. یک دلیل برای این رتبه این است که فرانسه از سال 2014، برنامه نویسی را در دروس دبستان قرار داد.



شماره 7- تایوان





تایوان رتبه ی هفتم را به خود اختصاص داد. امتیازات بالا در دیتابیس، برنامه نویسی functional ، الگوریتم نویسی و داده های ساخت یافته باعث شد تا این رتبه را کسب کند. زبانی که بر آن مسلط هستند هم پایتون است.



شماره 6 - ژاپن





ژاپن بهترین کشور در زمینه ی چالش های هوش مصنوعی است. کشور ژاپن گام های بسیاری در زمینه هوش مصنوعی برداشته است. به عنوان مثال، اوایل همین تابستان، دانشگاه توکیو توانست جان یک زن 60 ساله را توسط هوش مصنوعی نجات دهد و نوع سرطانش را که از نوادر بود تشخیص دهند. این زن با هیچ یک از درمان های پزشکی خوب نمی شد و بیماری اش تشخیص داده نمی شد. اما زمانی که کل بانک های اطلاعاتی بیماری های خاص را توسط هوش مصنوعی به کمک گرفتند توانستند، بیماریش را شناخته و درمانش کنند.



شماره 5 – مجارستان





مجارستان توانست رتبه 5ام را به خود اختصاص دهد و همچنین از لحاظ کارایی در چاش های tutorial رتبه اول جهان را کسب نماید. مجارستان یکی از اولین کشورهای اروپایی بود که کلاس های برنامه نویسی را به سیستم آموزش و پرورش خود راه داد.



شماره 4 – سوئیس





از 15 چالش برتر HackerRank، کشور سوئیس در 9 مورد آن رتبه ی زیر 5 کسب کرده است، همین باعث اهمیت این کشور می شود. سوئیس همچنین مهد تولد زبان پاسکال است، یکی از اولین زبان های برنامه نویسی. همچنین سوئیس موفق شد رتبه اول را در شاخص جهانی نوآوری در سال 2016 کسب نماید.



شماره 3 – لهستان





لهستان چالش های جاوا را برنده می شود. جالب است بدانید زبان برنامه نویسی جاوا پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی بین شرکت کنندگان این چالش است. مانند اکثر کشورهای موجود در لیست، لهستان نیز یادگیری برنامه نویسی را در دبستان هایش دارد.



شماره 2 - روسیه





با توجه به اخبار زیادی که درباره ی هکرهای روسی می شنویم، چالشی که بر آن مسلط هستند هیچکس را شگفت زده نمی کند. چالش الگوریتم نویسی. محبوب ترین چالش این وب سایت.



شماره 1 – چین





با اختلافی بسیار اندک از روسیه، چین اول شد. رتبه ی اول برای چین، با توجه به امتیازاتش در تمامی چالش هاست، اما آن دسته از چالش هایی که بسیار بر آنها تسلط دارد عبارت است از: داده های ساخت یافته، ریاضی، برنامه نویسی functional

بسیاری از زبان های برنامه نویسی در سماتک تدریس می شوند. برای آشنایی با دوره ها می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

تقویم آموزشی پاییز و زمستان سماتک


تاریخ درج: 1395/06/21
دانلود مقاله