معرفی دوره‌ها و گواهینامه‌های Android ATC در سماتک

معرفی دوره‌ها و گواهینامه‌های Android ATC در سماتک

اندروید یک سیستم عامل مبتنی‌بر لینوکس است که امروزه روی موارد مختلفی مانند: تبلت، تلویزیون، ساعت و... اجرا می‌شود. توسعه اپلیکیشن اندروید فرآیند توسعه یک اپلیکیشن برای دستگاه‌هایی است که برروی سیستم عامل اندروید کار می‌کنند. شرکت در دوره‌های Android ATC و دریافت گواهینامه‌های این کمپانی شناخته‌شده به یادگیری و پیشرفت شما در حوزه برنامه‌ نویسی اندروید کمک شایانی خواهد کرد.

چرا باید توسعه برنامه اندروید را یاد بگیرم؟

در ادامه برخی از دلایل اصلی برای یادگیری توسعه برنامه اندروید آورده‌شده‌است:
• خودآموزی شهودی
• رایگان و متن باز است
• سریعترین فناوری در حال رشد
• می‌توانید از آن درآمد کسب کنید
• مهارت حل مسئله را توسعه دهید
• تفکر خلاق و نوآورانه خود را تقویت کنید

چرا دریافت گواهینامه Android ATC مهم است؟

هر فردی ترکیبی از مهارت‌ها و پتانسیل‌های منحصربه فرد را دارد. با این حال، آن‌ها باید مدرکی برای اثبات مهارت‌های حرفه‌ای خود ارائه‌دهند. اساتید دارای گواهینامه Android ATC که دوره‌های اندروید را در سرتاسر جهان تدریس می‌کنند، تجربه حرفه‌ای در توسعه تلفن همراه دارند و در یک آزمون خاص قبول شده‌اند تا مهارت‌های آموزشی خود را اثبات کنند. نرخ حقوق سالانه برنامه‌نویس اندروید در ایالات متحده آمریکا بیش از 100000 دلار و در کانادا بین 70000 تا 120000 دلار است.

معرفی دوره‌های Android ATC در سماتک

ما در سماتک دوره‌های اندروید را مطابق با سرفصل‌های Android ATC از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌کنیم. در ادامه می‌توانید با هرکدام از این دوره‌ها آشنا شوید.

دوره Flutter Application Development

این دوره برای افرادی مناسب است که قصد دارند با پلتفرم فلاتر ( Flutter یک پلتفرم توسعه اپلیکیشن موبایل است) برنامه‌های کاربردی و حرفه‌ای برای iOS و اندروید ایجاد کنند. این بدان معناست که می‌توانید اپلیکیشن‌های iOS و Android خود را با استفاده از پلتفرم Flutter تولید کنید که باعث صرفه‌جویی در زمان و تلاش شما در ایجاد و نگهداری برنامه‌هایتان می‌شود.

در دوره FlutterApplication Development در مورد اجزای اصلی Flutter SDK (کیت توسعه نرم افزار) و تعاملات آن آموزش‌های گسترده‌ای ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، در این دوره از کتاب زبان برنامه نویسی دارت (زبان برنامه نویسی که فلاتر با آن ایجاد شده‌است) برای تدریس استفاده می‌شود.


Flutter Application Development کتاب

در این دوره که سرفصل‌های آن مطابق با سرفصل‌های بین المللی شرکت Android ATC طراحی شده‌است، مبانی زبان برنامه نویسی دارت برای دانشجویانی تدریس می‌شود که با این زبان برنامه نویسی آشنایی ندارند. همچنین این دوره بر نحوه ایجاد برنامه‌هایFlutter از سطح مبتدی تا پیشرفته تمرکز دارد. مدت زمان این دوره 50 ساعت و بدون پیش‌نیاز است. این دوره برای آزمون Flutter Certified Application Developer کد امتحان: AFD-200 طراحی شده‌است.

دوره Android Application Development

در دوره Android Application Development دانش و مهارت‌های موردنیاز برای طراحی، ساخت و انتشار یک برنامه کامل اندروید ارائه می‌شود. در این دوره در مورد اجزای اصلی Android SDK و تعاملات آن آموزش‌های گسترده‌ای ارائه می‌شود.

در این دوره که سرفصل‌های آن مطابق با سرفصل‌های شرکت Android ATC بروز شده‌است، تمام نسخه‌های اندروید تا اندروید 12 و کد منبع API 30 تدریس می‌شود. همچنین، در این دوره زبان برنامه نویسی Kotlin آموزش داده می‌شود. کاتلین یک زبان برنامه نویسی ایمن و مختصر است که برای توسعه سریعتر برنامه‌های اندرویدی با کیفیت بالا استفاده می‌شود.


/uploads/Article/Android-Application-Development-version-12-_book_Cover.jpg کتاب

در این دوره مبانی زبان برنامه نویسی کاتلین برای دانشجویانی تدریس می‌شود که آشنایی کافی با برنامه نویسی یا کاتلین ندارند. همچنین این دوره بر نحوه ایجاد، ایمن‌سازی و انتشار برنامه‌های اندروید از سطح مبتدی تا پیشرفته تمرکز دارد.

دوره Android Application Development برای ارائه دانش و مهارت‌های عملی لازم برای توسعه برنامه‌های اندروید کافی است. مدت زمان این دوره 40 ساعت و بدون پیش‌نیاز است. پس از گذراندن این دوره، شما برای آزمون Android Certified Application Developer نسخه 12 (کد امتحان: AND-X01) آماده خواهیدشد.

دوره Android Security Essentials

در دوره Android Security Essentials به طور کامل مدل امنیتی اندروید پوشش داده‌می‌شود. در انتهای این دوره خواهید توانست یک اپلیکیشن اندرویدی را از دیدگاه امنیت تهاجمی ارزیابی و تحلیل کنید و از وقوع حملات به برنامه‌های اندرویدی پیشگیری کنید.


Android-Security-Essentials-version-8-_book-Cover.jpg کتاب

مدت زمان این دوره 12 ساعت است و پس از گذراندن این دوره، شما برای آزمون Android Security Essentials نسخه 8 (کد امتحان: AND-802) آماده خواهید‌شد. به شرکت‌کنندگان این دوره توصیه می‌شود که پیش از شرکت در این دوره با مبانی برنامه نویسی اندروید آشنا شوند. برای آشنایی با مبانی اندروید دانشجویان می‌توانند در دوره Android Application Development شرکت کنند.

دوره Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques

در این دوره به‌طورکامل طراحی UI/UX برای برنامه‌های کاربردی اندروید و تکنیک‌های کسب درآمد از برنامه‌های اندرویدی پوشش داده می‌شود. به شرکت‌کنندگان این دوره توصیه می‌شود که پیش از شرکت در این دوره با مبانی برنامه نویسی اندروید آشنا شوند. برای کسب دانش در زمینه توسعه اپلیکیشن اندروید، دانشجویان می‌توانند در دوره آموزشی Android Application Development شرکت کنند.


Android-Applications-UIUX-Design-and-Monetization-Techniques-_book-Cover کتاب

مدت زمان این دوره 18 ساعت است و پس از گذراندن این دوره، شما برای آزمون Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques (کد امتحان: AND-X30) آماده خواهیدشد.

معرفی گواهینامه‌های Android ATC در سماتک

با دریافت گواهینامه‌های Android ATC شما می‌توانید راهی نسبتاً سریع برای به‌دست‌آوردن یک مهارت جدید در حوزه اندروید را طی کنید. برای آشنایی با گواهینامه‌های این مرکز بین المللی در ادامه مقاله همراه ما باشید.

گواهینامه Flutter Certified Application Developer

گواهینامه Flutter Certified Application Developer برای ورود شما به بازار کار برنامه نویسی اپلیکیشن‌های موبایلی حیاتی است. کسب این گواهینامه پتانسیل شما را در بازار رو به رشد توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی افزایش می‌دهد و در بازارکار برنامه نویسی اندروید شما یک قدم از رقبای خود جلوتر می‌روید، زیرا گواهینامه های کمپانی Android ATC تأیید می‌کند که شما دانش کافی برای برنامه نویسی iOS و Android را دارید.


Flutter Application Development گواهینامه

 برای تبدیل‌شدن به یک برنامه‌نویس معتبر Flutter، باید در آزمون AFD-200 شرکت کنید که دانش و تجربه شما را در مورد موضوعات تحت پوشش دوره Flutter Application Development ارزیابی می‌کند. برای مشاهده سرفصل این دوره کلیک کنید.

سوال‌های آزمون این گواهینامه مباحث مطرح شده در دوره Flutter Application Development را پوشش می‌دهد. برخی از سوال‌ها شامل بخشی از کدهای برنامه نویسی می‌شود تا مهارت‌های فنی و برنامه نویسی شما را آزمایش کند. با این حال، تمام سوالات امتحانی چند گزینه‌ای هستند. برای آشنایی با نمونه سوال‌های این آزمون کلیک کنید.

گواهینامه Android Certified Application Developer

در چند سال گذشته، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و ... از وب سایت‌ها به برنامه‌های تلفن همراه مهاجرت کرده‌اند. همچنین، دستگاه‌های اندروید و iOS بر بازار دستگاه‌های تلفن همراه تسلط دارند. همه این‌ها باعث شده‌است که توسعه اپلیکیشن اندروید و iOS به یکی از مهارت‌های موردنیاز در بخش فناوری اطلاعات و مشاغل موجود در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شود. باکسب گواهینامه Android Certified Application Developer از کمپانی Android ATC شما می‌توانید در بازار کار برنامه‌های اندروید موفقیت بیشتری کسب کنید.


Android-certified-application-developerگواهینامه

برای تبدیل‌شدن به یک برنامه‌نویس معتبر اندروید، باید در آزمون AND-X01 شرکت کنید که دانش و تجربه شما را در مورد موضوعات تحت پوشش دوره Android Application Development ارزیابی می‌کند. برای مشاهده سرفصل این دوره کلیک کنید.

سوال‌های آزمون این گواهینامه مباحث مطرح شده در دوره Android Application Development را پوشش می‌دهد. برخی از سوال‌ها شامل بخشی از کدهای برنامه نویسی می‌شود تا مهارت‌های فنی و برنامه نویسی شما را آزمایش کند. برای آشنایی با نمونه سوال‌های این آزمون کلیک کنید.

گواهینامه Android Certified Application Engineer

داشتن مهارت ساخت یک برنامه اندرویدی، پتانسیل فنی بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود اما این کافی نیست. برای به‌دست‌آوردن دانش ضروری و بهبود مهارت‌ها و شایستگی‌های خود در ساخت برنامه‌های اندروید، باید یاد بگیرید که چگونه برنامه‌های خود را ایمن کنید، آزمایش کنید و منتشر کنید. علاوه‌بر این، باید از تکنیک‌های مختلف طراحی UI/UX و نحوه گنجاندن تبلیغات در برنامه‌های خود آگاه باشید. این موضوعات و بسیاری موارد دیگر در دو دوره زیر ارائه شده‌است:
1. Android Security Essentials
2. Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques
مسیر امتحاناتی که برای دریافت گواهینامه Android Certified Application Engineer باید طی کنید را در ادامه معرفی می کنیم.


Android-certified-application-engineer-certificate گواهینامه

1. آزمون Android Certified Application Developer با کد امتحان: AND-X01

سوال‌های این آزمون براساس محتوای دوره Android Application Development طراحی شده‌است. برای بررسی سرفصل‌های این دوره کلیک کنید. پس از قبولی در این آزمون، گواهینامه Android Certified Application Developer شما در سایت Android ATC و در پورتال صدور گواهینامه شما در قالب PDF آماده دانلود است. برای دستیابی به گواهینامه Android Certified Application Engineer، باید در دو آزمون بعدی شرکت کنید که در ادامه معرفی خواهیم کرد.
برای مشاهده نمونه سوال‌های آزمون Android Certified Application Developer کلیک کنید.

2. آزمون Android Security Essentials با کد امتحان: AND-X20

سوال‌های این آزمون بر اساس محتوای دوره Android Security Essentials طراحی شده‌است. برای بررسی سرفصل‌های این دوره کلیک کنید. پس از قبولی در این آزمون، شما فقط یک گزارش نمره دریافت خواهیدکرد. برای دستیابی به گواهینامه Android Certified Application Engineer، باید در آزمون بعدی شرکت کنید که در ادامه معرفی خواهیم‌کرد.
  برای مشاهده نمونه سوال‌های آزمون Android Security Essentials کلیک کنید.

3. آزمون Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques با کد امتحان: AND-X30

سوال‌های این آزمون براساس محتوای دوره Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques طراحی شده‌است. برای بررسی سرفصل‌های این دوره کلیک کنید. پس از قبولی در این آزمون، شما فقط یک گزارش نمره دریافت خواهیدکرد. برای دستیابی به گواهینامه Android Certified Application Engineer، باید در دو آزمون قبلی شرکت کرده‌باشد.
  برای مشاهده نمونه سوال‌های آزمون Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques کلیک کنید.

پس از اتمام موفقیت‌آمیز سه آزمون فوق، حداکثر به مدت 10 روزکاری پس از تاریخ آزمون، ایمیلی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به درگاه گواهینامه Android ATC خود دریافت خواهیدکرد. پس از دریافت اطلاعات و ورود به سیستم از طریق ایمیل، می‌توانید گواهینامه Android Certified Application Engineer خود را در قالب PDF دانلود کنید.

چگونه گواهینامه Android ATC را در ایران کسب کنیم؟

شما می‌توانید در دوره Android ATC سماتک شرکت کنید و با مهارت‌های توسعه اندروید آشنا شوید. ما جدیدترین برنامه درسی دوره‌های توسعه برنامه اندروید را ارائه می‌دهیم و استانداردهای آموزشی ATC را رعایت می‌کنیم.

همچنین شما می‌توانید پس از پرداخت هزینه امتحان، در آزمون بین المللی Android ATC شرکت کنید و مدرک بین المللی خود را در ایران دریافت نماید. دوره‌های این کمپانی معتبر در سماتک توسط اساتید مورد تایید ATC تدریس می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه شرکت در دوره و آزمون بین المللی Android ATC با شماره تلفن 02188738394 تماس بگیرید و یا از طریق آیدی تلگرام sematecr@ با همکاران ما در ارتباط باشید.


مرجع مقاله: وب سایت Android ATC
تاریخ درج: 1402/04/13
دانلود مقاله