5 گواهینامه پردرآمد دنیای شبکه در سال 2023

5 گواهینامه پردرآمد دنیای شبکه در سال 2023

امروزه، متخصص‌های فناوری اطلاعات به‌دنبال حرکت به سمت موقعیت‌های سودآورتر هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب نظر مدیران، دریافت گواهینامه‌هایIT بسیار شناخته‌شده‌است و ترجیحاً گواهینامه‌هایی که با داشتن آن‌ها حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

نظرسنجی اخیر که توسط Soft Skill انجام گرفته‌است، نشان می‌دهد کارمندانی که در سال 2023 بالاترین حقوق را دریافت کرده‌اند، درواقع در حوزه‌ی محاسبات ابری، امنیت سایبری یا مدیریت پروژه داری گواهینامه هستند. تقاضای زیادی برای استخدام متخصص‌های فناوری اطلاعات دارای این مهارت‌ها وجود دارد و طبیعتاً حقوق بیشتری دریافت می‌کنند .در ادامه ما در مورد پنج گواهینامه صحبت می‌کنیم که متخصصان فناوری اطلاعات در سال 2023 برای آن‌ها دستمزد بالایی دریافت می‌کنند.


1. AWS Solutions Architect Professional

خدمات وب آمازون (AWS) بزرگترین ارائه دهنده خدمات ابری در جهان است و گواهینامه AWS Solutions Architect Professional یکی از پرتقاضاترین گواهینامه‌ها برای سال 2023 است. طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته توسط Skillsoft، گواهینامه AWS پردرآمدترین گواهینامه فناوری اطلاعات در سال 2022 بوده‌است.


aws

همچنین محبوبیت گواهینامه AWS روز به روز درحال افزایش است، زیرا کسب و کارهای بیشتری در حال انتقال عملیات فناوری اطلاعات خود به فضای ابری هستند. بنابراین، اگر شما یک متخصص رایانش ابری با حداقل یک سال تجربه در ایجاد راه‌حل‌ها برای پلتفرم AWS هستید و اگر علاقه‌مند به پیشرفت شغلی خود به سمت موقعیت‌های سودآورتر باشید، باید به دریافت گواهینامه AWS Solutions Architect Professional فکر کنید.

2. Google Cloud Platform (GCP) Certified Professional Cloud Architect

گواهینامه GCP Professional Cloud Architect یک گواهینامه معتبر و شناخته‌شده‌است که تخصص و مهارت‌های شما را در طراحی، توسعه و مدیریت راه حل‌های ابری دارای امنیت بالا و مطابق با مقررات نشان می‌دهد. اگر شما یک متخصص ابر با حداقل سه سال تجربه در ساخت و مدیریت سیستم‌ها برای پلتفرم Google Cloud هستید، می‌توانید با تدریافت این گواهینامه شغل خود را ارتقا دهید.

3. Certified Information Systems Security Professional (CISSP)

گواهینامه CISSP یک متخصص را به توانایی طراحی، مدیریت و اجرای موثر استراتژی امنیت سایبری مجهز می‌کند. به عنوان یک متخصص امنیت سیستم‌های اطلاعاتی معتبر، از شما انتظار می‌رود با ایجاد خط مشی‌ها و نظارت و ارزیابی خطرات امنیتی از دارایی‌های اطلاعاتی سازمان محافظت کنید.

اگر شما یک کارشناس امنیتی یا مدیر مجرب با پنج سال سابقه کار در دو تا هشت حوزه‌ای هستید که آزمون CISSP پوشش می‌دهد و می‌خواهید دانش خود را در طیف گسترده‌ای از اقدامات و اصول امنیتی نشان دهید، گواهینامه CISSP این کار را برای شما انجام خواهد داد.

4. Certified Information Security Manager (CISM)


certificate

گواهینامه CISM یک گواهینامه پیشرفته است که تأیید می‌کند، یک متخصص امنیتی دارای دانش و مهارت‌های لازم برای طراحی، مهندسی، پیاده‌سازی، مدیریت و ارزیابی یک برنامه امنیت اطلاعات در سطح سازمانی است.

همچنین این گواهینامه شایستگی شما را در حاکمیت امنیت اطلاعات، مدیریت ریسک امنیت اطلاعات و مدیریت حوادث نشان می‌دهد. متخصصان CISM خطرات امنیت اطلاعات سازمان را شناسایی، ارزیابی، مدیریت و نظارت می‌کنند. این گواهینامه به کارفرمایان نشان می‌دهد که چقدر در نظارت بر تیم‌های امنیتی و عملیات موفق خواهیدبود.

5. PMP: Project Management Professional

اگر می‌خواهید به سمت یک نقش مدیریتی، رهبری یا استراتژیک حرکت کنید، باید به فکر کسب گواهینامه PMP باشید که در واقع یک اعتبارنامه بین‌المللی برای مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات است. میانگین دستمزد دارندگان گواهینامه PMP به‌طور مداوم درحال افزایش است. این گواهینامه شایستگی شما را در مدیریت بودجه، اهداف و تیم‌های پروژه نشان می‌دهد.

سخن آخر

اکنون که می‌دانید، کدام گواهینامه‌ها شما را به سمت شغلی پردرآمد هدایت می‌کنند، قدم بعدی این است که مهارت‌های لازم برای دریافت هرگواهینامه را با استعدادها و ترجیحات خود مقایسه کنید و انتخاب کنید که کدام گواهینامه برای شما مناسب‌تر است.

سپس، با دریافت آموزش‌های لازم برای قبولی در آزمون گواهینامه ها، کار را برای کسب آن‌ها آغاز کنید. در نهایت، پس از دریافت گواهینامه، می‌توانید آن را به رزومه خود اضافه کنید.

مرجع خبر: وب سایت spice works
تاریخ درج: 1402/06/12