مارک زاکربرگ: تعداد کاربران Threads به کمتر از نصف کاهش یافت

مارک زاکربرگ: تعداد کاربران Threads به کمتر از نصف کاهش یافت

مارک زاکربرگ، مدیر شرکت متا می‌گوید: اپلیکیشن Threads بیش از نیمی از کاربران خود را از دست‌داده‌است. تعداد کاربرهای این اپلیکیشن که رقیب توییتر محسوب می‌شود، ظرف پنج روز پس از راه‌اندازی به بیش از 100 میلیون نفر رسید.

اما مارک زاکربرگ اذعان کرده که این اعداد اکنون کاهش یافته و همچنین او بیان کرده‌است: "اگر بیش از 100 میلیون نفر در یک اپلیکیشن ثبت‌نام کنند و شما بتوانید در ایده‌آل‌ترین حالت، همه یا نیمی از آن‌ها را در پلتفرم خود حفظ کنید یعنی شما هنوز در میدان رقابت حضور دارید."

مارک زاکربرگ در تماسی که با کارمندهای خود داشت، این وضعیت را عادی توصیف کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کند که با اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به این اپلیکیشن، حفظ کابرها بهبود یابد. اپلیکیشن Threads به دلیل کارکرد محدودی که در زمان راه‌اندازی داشت، مورد انتقاد قرارگرفت. شرکت متا از آن زمان به بعد ویژگی‌های جدیدی مانند: "following" و "for you"' را به این برنامه اضافه‌کرده و دامنه ترجمه پست‌ها به زبان‌های مختلف را افزایش داده‌است.

کریس کاکس، مدیر محصول شرکت متا به کارکنان این شرکت گفته‌است که اکنون برروی افزودن ویژگی‌های جدید متمرکز شده تا کابرها را به این پلتفرم بازگرداند. یکی از این ویژگی‌ها که او بیان کرده: اطمینان از این که تردزهای مهم توسط کابرهای اینستاگرام نیز دیده می‌شود. این دو پلتفرم ارتباط نزدیکی با هم دارند، در واقع برای ثبت‌نام در Threads، کاربرها باید یک حساب اینستاگرام داشته‌باشند.

متاورس یا دنیای واقعیت مجازی

همچنین مارک زاکربرگ درمورد دنیای واقعیت مجازی یا همان متاورس خبرهایی را به کارمندهای خود داد. او گفت:کار برروی فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) که پایه و اساس متاورس را تشکیل می‌دهد و به آن قدرت می‌بخشد، بسیار جلوتر از زمان‌بندی نیست اما در مسیر درست قراردارد و افزود که او پیش‌بینی نمی‌کند تا یک ده آینده متاورس فراگیر شود.

این پیش‌بینی ممکن است نگرانی‌ها را تشدید کند که شرکت متا زمان و پول زیادی را به متاورس اختصاص داده‌است. بخش Reality Labs شرکت متا که عینک‌های واقعیت مجازی و سایر محصولات این شرکت را تولید می‌کند، تا به حال چندین میلیارد دلار ضرر کرده است. اگرچه در مجموع این شرکت عملکرد مالی خوبی را دنبال می‌کند و این هفته اعلام کرد که در سه ماهه اخیر 7.79 میلیارد دلار سود داشته‌است.

مبارزه در قفس?!

 مارک زاکربرگ همچنین به یک موضوع مهم دیگر هم اشاره کرد: پیشنهاد مبارزه در قفس با ایلان ماسک، غول فناوری. این دو مرد در ماه ژوئن بیان کردند که هر دو مشتاق مبارزه هستند و حتی یک مکان را در لاس وگاس برای مبارزه پیشنهاد کردند. با این حال، هنگامی که در این مورد تحت فشار قرارگرفتند، آقای زاکربرگ گفت: "مطمئن نیستم که آیا قرار است این مبارزه رخ دهد".

تاریخ درج: 1402/05/08