داده کاوی رئیس جمهور آینده آمریکا را پیش بینی می کند؛ بیل گیتس اگر کاندید می شد

داده کاوی رئیس جمهور آینده آمریکا را پیش بینی می کند؛ بیل گیتس اگر کاندید می شد

همه ی ما به این موضوع آگاهیم که هر لحظه از خود یک اثر انگشت دیجیتالی به جای می گذاریم. اینکه چه چیزی می خریم، چه چیزی می خوانیم، کجا کار می کنیم، چه مدل لباسی دوست داریم، ماشین مورد علاقه مان چیست، برند گوشی مورد علاقه مان چیست و اطلاعاتی از این قبیل را هر لحظه در اختیار کسانی می گذاریم که با داشتن دانش این زمینه می توانند به نتایج مهمی دست یابند.
اینجا جایی است که علومی مانند Big Data، Data Mining، BI، Data Science پا به میدان می گذارند و در هر چه که فکر کنیم پیش از خودمان نظرمان را می گویند. در این مقاله به معرفی تحقیقی پرداختیم که با استفاده از این علوم درباره انتخابات اخیر آمریکا نظر می دهد و شانس برنده شدن کاندیداهای موجود را بیان می کند. جلوتر در مقاله خواهید دید که بیل گیتس هم شانس برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارد، اگر کاندید شود!
موسسه Fidelum Partners از 1012 بزرگسال آمریکایی خواست تا درباره ی ویژگی های شخصیتی هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ و بعضی چهره های معروف مشخص شده، نظر دهند. از داشتن صلاحیت و شایستگی تا فقدان آن، و از گرم و مهربان برخورد کردن تا عکس آن.
دانشکده ی روان شناسی دانشگاه پرینستون، این ویژگی ها را به 4 دسته رفتار تقسیم بندی کرده است. به گونه ای که اگر کسی هم شایسته بود و هم گرم و مهربان برخورد می کرد، از نظر رفتاری وفادار و تحسین برانگیز است. و اگر سرد برخورد می کرد و شایستگی هم نداشت از نظررفتاری طرد و تحقیر شده است.







نتایج حاصل از این تحقیق و داده کاوی بسیار جالب است تا جایی که از نظر مردم آمریکا، شایسته ترین فرد بیل گیتس است و از نظر برخورد گرم و مهربان، بیل گیتس بعد از خانم Ellen DeGeneres در رده ی دوم قرار دارد. و این رتبه بندی ها در مقایسه با نامزد های کنونی ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر جذاب می شود. در زیر خلاصه ای از این گزارش را خدمتتان عرض می کنیم و باقی آن را می توانید در فایل PDF انتهای مقاله بخوانید.
نام این گزارش The Human Brand است که در زیر باهم بخشی از آن را می خوانیم:







" این گزارش و تحقیق برای آنکه بدانیم چگونه وفاداری را کسب نماییم تا بتوانیم با مشتری هایمان رابطه ای طولانی برقرار کنیم نیز مفید است " Beth Comstock از شرکت جنرال الکتریک
"همچنین با توجه به این گزارش می توان فهمید که چرا اعتماد در قلب هر نوع رابطه ی سالمی وجود دارد نه فقط در رابطه ی انسان با انسان، بلکه در رابطه ی شرکت با مشتری هایش هم وجود دارد". Tom Long از شرکت Miller Coors
پس از آنکه ویژگی های رفتاری تقسیم بندی شد و به 4 مدل رفتاری رسیدند، در ادامه ی پرسشنامه از افراد خواستند تا در مورد شغل ها، سازمان ها و ...نیز نظر بدهند، در زیر با هم می بینیم که هر یک در کدام قسمت قرار می گیرند.
توجه داشته باشید که این اطلاعات از پرسشنامه هایی که از 1012 بزرگسال آمریکایی بدست آمده، استخراج شده است.










چارجوب و متدلوژی تحقیق

در این تحقیق درباره ی 18 فرد بسیار معروف نظر خواهی شده است. – افرادی که بیشترین ارتباط را به انتخابات اخیر می توانند داشته باشند.
همانطور که گفته شد از 1012 آمریکایی بزرگسال، اطلاعات جمع شده است. این کار از تاریخ 9 سپتامبر شروع و در 17 سپتامبر به اتمام رسید.
از پاسخ دهندگان خواسته شد تا سن، جنس، درآمد، تحصیلات، نژاد، منطقه سکونت، خط سیاسی خود را بیان کنند.
همانطور که در شکل مشخص است، تمام گزینه ها بالای 60 درصد برای مردم آشنا بودند و در این میان باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جورج بوش 3 رده ی اول را به خود اختصاص دادند.







در شکل زیر می توانید دسته بندی اشخاص از لحاظ نوع رفتار را ببینید. همانطور که مشخص است تنها Ellen DeGeneres در هر دو نوع رفتار امتیازی بالای 5 گرفته است. در نظر داشته باشید که بازه ی امتیاز ها از 1 تا 7 امتیاز در نظر گرفته شده بود.
همانطور که گفتیم بیل گیتس شایسته ترین فرد شد و پس از آن مارک زاکربرگ.







و جمع بندی تقسیم وِیژگی های شخصیتی با رفتار افراد را در شکل زیر می بینیم:
این شکل بسیار جالب است زیرا مؤید الگوی حاصل از تحقیق صورت گرفته در سال 2013 است.







توضیحات و نمودارهای بیشتری را می توانید در PDF انتهای مقاله دریافت نمایید اما برای آخرین بخش از این گزارش، چیزی که به نظرجالب بود مقایسه ی افراد از نظر شایستگی شان و احتمال پیروز شدن آنها در انتخابات بود که به ترتیب در 2 جدول پشت سر هم برایتان به نمایش گذاشتیم.
مقایسه از نظر میزان شایستگی:







احتمال پیروزی در انتخابات:







اگر شما هم به این نوع تحقیقات علاقه مندید و یا دوست دارید از پیشرفت علوم و تکنولوژی های روز عقب نمانید، می توانید با گذراندن دوره های مربوطه در سماتک، خود را با دنیای فناوری همگام سازید.
دوره ی BI Pack که 65 ساعت است و 20 ساعت آن مختص به Data Mining می باشد. پیش نیاز این دوره SQL Server Design است.
دوره ی Intro to Big Data and application که 24 ساعت است.


دانلود فایل اصلی گزارش




تاریخ درج: 1395/07/04
دانلود مقاله